עיריית ר"ג: הביוב של גבעת שמואל גולש לתחומנו

לטענת עיריית רמת גן, מדובר בבעיה הנמשכת זה מספר שנים, ממנה סובלים גם תושבי רמת גן המתגוררים בסמוך לגבול בין שתי הרשויות, באיזור כביש גהה

ראש עיריית ר"ג, צבי בר, תובע ממשרדי הפנים, הבריאות ואיכות הסביבה, לפעול לעיכוב אכלוסן של כל הדירות החדשות הנבנות עתה בגבעת שמואל, ואת כל תוכניות הבנייה הנוספות. זאת, כל עוד לא תפתור המועצה המקומית את בעיית מערכת הביוב הקורסת של המועצה.

לטענת עיריית רמת גן, מדובר בבעיה הנמשכת זה מספר שנים, ממנה סובלים גם תושבי רמת גן המתגוררים בסמוך לגבול בין שתי הרשויות, באיזור כביש גהה.

לדברי בר, סבלם של התושבים גבר לאחרונה, בעקבות הגברת מספר המקרים בהם גלש הביוב של גבעת שמואל אל מערכת קווי הניקוז של רמת גן לאורך כביש גהה ודרך אלוף שדה ומגיע לאגם הפארק הלאומי.

לדברי בר, על מערכת הביוב של גבעת שמואל קיים "גודש יתר", הנובע מאכלוס מהיר של מאות דירות ללא פתרון ביוב הולם, וללא התשתיות הנדרשות. לדבריו, המחלקה המשפטית בעירייה כבר החלה בהכנת תביעה משפטית נגד גבעת שמואל.

ראש מועצת גבעת שמואל, זמיר בן-ארי, מסר בתגובה, כי השכנות החדשות הנבנות בגבעת שמואל מחוברות לפתח תקוה. לדבריו, אם יש תקלות, הן אך ורק בשכונה הוותיקה רמת אילן, הממוקמת בדרום הישוב.

בן-ארי טוען, כי בניגוד מוחלט לטענת בר, אין כל קשר בין אכלוס הדירות החדשות בגבעת שמואל לבין תקלות מערכת הביוב. הוא טוען, כי המועצה נוקטת בכל האמצעים על מנת למנוע תקלות ובימים אלה מתקינה המועצה מנגנון אזעקה, אשר יתריע על כל תקלה במערכת המשאבות. כן אמר, כי בקרוב מערכת הביוב של היישוב תחובר ישירות לשפד"ן החדש.