מיזוג אינסטינט/רויטרס ואיילנד ייצור רשת מסחר אלקטרונית שתתחרה בנאסד"ק

מחזור המסחר באמצעות החברה החדשה יהווה יותר מ-20% ממחזור המסחר הכולל במניות נאסד"ק, בהשוואה ל-30% המתבצעים ברשת הסחר של נאסד"ק עצמה

קבוצת המסחר האלקטרוני במניות אינסטינט הסכימה היום (ב') לרכוש את יריבתה, איילנד-ECN, בעסקת מניות בשווי כ-508 מיליון דולר, כדי לחזק את מעמדה לנוכח התחרות העזה בשוק.

מיזוגן של אינסטינט הבורסאית, הנשלטת בידי קבוצת רויטרס, ואיילנד, שאיננה נסחרת בבורסה, ייצור את רשת הסחר החלופית הגדולה ביותר בעולם במניות הנסחרות בבורסת נאסד"ק. הרשת תהיה שנייה בגודלה רק לרשת הסחר האלקטרוני של נאסד"ק עצמה.

מחזור המסחר באמצעות החברה החדשה יהווה יותר מ-20% ממחזור המסחר הכולל במניות נאסד"ק, בהשוואה ל-30% המתבצעים ברשת הסחר של נאסד"ק עצמה. הקיץ מתכננת נאסד"ק להשיק רשת סחר אלקטרוני חדשה בשם סופר-מונטאג', כדי למשוך חזרה את הסוחרים שעברו לרשתות הסחר האלטרנטיביות.

בסוף דצמבר היו בידי אינסטינט 700 מיליון דולר במזומן. בעקבות הכרזת העסקה יחלקו רויטרס ואינסטינט לבעלי המניות של אינסטינט דיבידנד מיוחד בן דולר אחד למניה לפני השלמת העסקה.

רויטרס, סוכנות הידיעות וחברת המידע הרשומה בבורסת לונדון, מחזיקה ב-83% מאינסטינט, ולפיכך תקבל 207 מיליון דולר מסך הדיבידנד. רויטרס הודיעה כי לאחר העסקה תקטן אחזקתה באינסטינט ל-62%.

מניות רויטרס ואינסטינט כמעט לא הגיבו על הרכישה במסחר הבוקר. עד כה השנה, צנחו שתי המניות הללו ביותר ממחצית ערכן.

אינסטינט תנפיק כעת כ-77 מיליון מניות חדשות לבעלי המניות של איילנד, שיקבלו לידיהם 25% מן המניות של החברה המאוחדת.