נשבר המונופול של חברת מגל: טרנס מערכות תספק גדרות גבול לצה"ל

בתחילת השבוע הכניס צה"ל לשימוש מבצעי את גדר הסיבים האופטיים של חברת טרנס. שווי העסקה מוערך בכ-6 מיליון שקל

חברת טרנס מערכות ביטחון וטכנולוגיות נבחרה לספק לצה"ל גדר גבול באורך של כ-10 ק"מ, שמוקמת בגבול ישראל-ירדן. כך נודע ל"גלובס". בכך נשבר מונופול של עשרות שנים, שבמסגרתו סיפקה חברת מגל מערכות את רובן ככולן של גדרות הגבול של ישראל.

בתחילת השבוע הכניס צה"ל לשימוש מבצעי את גדר הסיבים האופטיים של חברת טרנס. שווי העסקה מוערך בכ-6 מיליון שקל. בעבר, כבר הותקנה גדר רשת הסיבים האופטיים לאורך הגבול, במסגרת ניסוי, אשר בו השתתפו מספר חברות ושבסופו אושרה טרנס מערכות ביטחון וטכנולוגיות לשמש עם מגל כספקית גדר גבול. מטרנס מערכות נמסר, כי החברה מצפה להמשך הזמנות מצה"ל. טרנס מערכות ביטחון וטכנולוגיות נמצאת בבעלות קבוצת החברות אינטרגאמא ואמפא השקעות. מנכ"ל החברה הוא תא"ל (במיל) יצחק בירן, שהיה מפקד כוחות הנ"מ בחיל האוויר. לחברה פטנט רשום על גדר רשת הסיבים האופטיים מתוצרתה.

גדר המערכת שנמסרה לצה"ל כעת, מתווספת לגדרות אלקטרוניות אחרות, שהותקנו במספר מחנות צה"ל על-ידי טרנס, בחלקן משולבות במצלמות במעגל סגור.

גדר רשת הסיבים של טרנס מתוכננת גם להשתלב עם מערכות שליטה ממוחשבות ואף מסוגלת להפעיל אמצעים שונים באופן אוטומטי ובשליטה מרחוק.

גדרות ההתרעה האלקטרוניות, המבוססות על גדר רשת הסיבים האופטיים שהתקינה החברה, פרושות במדינות שונות ומשמשות כחלק ממערך האבטחה הקיים.

עם לקוחותיה של החברה נמנים חילות האוויר בקוריאה ובסינגפור, מיתקני גז ונפט בהודו וברוסיה, בתי סוהר בארה"ב, בצ'כיה ובאנגליה, מחנות צבא בסין ומפעלי תעשייה בתורכיה.