הרכבת: אם לא נזמין היום רכבות במיליארד ש' יחסרו רכבות ב-2004

מנכ"ל הרכבת: "אם אני לא חותם היום על הזמנת רכבות בהיקף של מיליארד שקל, הפעלת הקווים החדשים בשנת 2004 תהיה בחסר. יהיו מסילות, אך לא יהיו רכבות"

"אם אני לא חותם היום על הזמנת רכבות בהיקף של מיליארד שקל, הפעלת הקווים החדשים בשנת 2004 תהיה בחסר. יהיו מסילות, אך לא יהיו רכבות". כך אמר היום (א') ל"גלובס" מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר. הרכבת עתידה להפעיל לקראת שנת 2004, חמישה קווים נוספים - ת"אירושלים, תל-אביב-נתב"ג, תל-אביב-ראשל"צ, תל-אביב-כפר-סבא, ורכבת פרברית לבית שמש.

לדברי שניר, רכבות אינן מוצר מדף, ומרגע ההזמנה ועד לקבלת הציוד עוברים בין 24-18 חודשים. הרכבת אמורה לגייס 40 מיליון דולר, במימון חוץ תקציבי, כדי להשלים רכישת רכבות וביצוע פרויקטים שעוכבו בשל העדר תקציב.

שניר ציין, כי בעסקי רכבות ההיצע יוצר את הביקוש. בגלל מצבה הרע של התחבורה בארץ בכל מקום שבו נשים מסילה יתעורר ביקוש. "אך אם יהיה מצב שבו יהיה קו, ולמרות הביקושים אני אוכל להוציא רכבת אחת בשעה במקום שלוש, הביקושים לרכבת יירדו".

לדבריו, 80% מתלונות הציבור הן על הצפיפות ברכבות, וכי כל לוחות הזמנים נקבעים תחת המגבלה של מספר הרכבות. לטענתו, הצורך ברכישה מיידית של רכבות הוא חיוני וממשי.

כיום עומד צי הרכבות של על 238 רכבות. בימים הקרובים ייתוספו לו 13 רכבות. הגידול ברכבות ינווט לטובת הקווים: תל-אביב-ראש-העין, אשדוד-ת"א, עכו-חיפה, נהריה-באר-שבע ותל-אביב-חיפה.