קבוצתו של חיים סלוצקי צפויה לערער בביהמ"ש על מכרז ערוץ המוסיקה

במכרז זכתה הקבוצה בראשות זאב מוזס, שהציעה להשקיע בערוץ 73 מיליון שקל בשנה במשך 10 שנים

גם המכרז על ערוץ המוסיקה יגיע ככל הנראה לערכאות משפטיות. הקבוצה המפסידה במכרז, קבוצת 972, בראשות חיים סלוצקי, פנתה אמש (ג') אל המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ודרשה, כי כל המסמכים הקשורים במכרז יועמדו לרשותה.

כמו כן דרשה הקבוצה, כי יועברו אליה כל מסמכי ההצעה הזוכה של הקבוצה בראשות זאב מוזס, כל ההתכתבויות עם קבוצת מוזס, כל חוות הדעת שניתנו לוועדת המכרזים וכל מסמך אחר או דעה אחרת שהובאו לעיונה, כל הפרוטוקולים של ועדת המכרזים, כל המחקרים ששימשו לצורך הכנת המכרז וכל חומר אחר. דרישה כזו היא לרוב הקדמה להליך משפטי.

כמו כן דורשת קבוצת 972, כי המועצה תימנע מביצוע כל פעולה וכל התקשרות עם הקבוצה הזוכה, אשר עלולות לשנות את מצבה שלה לרעה, בהליכים משפטיים אשר בכוונתה לנקוט נגד החלטת ועדת המכרזים.

ל"גלובס" נודע, כי קבוצת המוסיקה הישראלית בראשות מוזס, הציעה במכרז להשקיע בערוץ 73 מיליון שקל לשנה למשך 10 שנים, לעומת 38 מיליון שקל בלבד לשנה שהציעה קבוצת 972. שווי התוכנית העיסקית בציון היה 65%.

יועץ התוכן של הוועדה, גידי אביבי, המליץ על הצעת התוכן של קבוצת 972, וכן תמך בהצעה היועץ השני, יצחק ליבני. בקבוצת 972 שותפה רשת המוסיקה MTV בבעלות קונצרן ויאקום, שמחזיקה 5% בקבוצה.

אולם בבדיקת ניגוד העניינים בתוך הקבוצה נמצא, כי MTV קיבלה נציג בדירקטוריון המהווה 20% בהצבעה בדירקטוריון. עובדה זו הורידה את הניקוד של הקבוצה בתחום זה.

יו"ר קבוצת המוסיקה הישראלית, אייל קן, אמר היום (ד'), כי הקבוצה ערוכה לעלות לאוויר, והיא יכולה לעשות זאת בתוך כ-6 חודשים.

מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור, עו"ד יורם מוקדי, אמר בתגובה, כי ללא צו מניעה, המועצה תמשיך בכל הליכי הענקת הרישיון לקבוצה הזוכה במכרז.

(ראה הרחבה ב"נתח שוק").