רק לאחר התערבות בית המשפט, תעביר הנהלת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים לתושבים
את חוות הדעת המקצועיות בעניין בחירת חלופת הקמת הגשר בכניסה לעיר.
תושבי שדרות הרצל עתרו לבית המשפט בטענה, כי מינהלת פרויקט הרכבת הקלה מסרבת
לחשוף חומר מקצועי בעניין הקמת גשר הרכבת בכניסה לעיר, ולכן אינם יכולים לבסס
את התנגדותם. התושבים ביקשו מביהמ"ש לחייב את מינהלת הפרויקט למסור להם את
כל החומר המקצועי לעניין בחירת חלופת הגשר כחלופה מועדפת, וכן לחייב את הוועדה
המחוזית לא לקיים דיון בהתנגדויות.
לטענת התושבים, רק לאחר ארבעה חודשים מבקשתם, שבוע לפני הפקדת התוכנית להתנגדויות,
הצליחו להיפגש עם מנהל הפרויקט, שמואל צברי. לטענתם, צברי העביר לאחר שלושה
שבועות דו"חות מקצועיים, שעל סמך בדיקתם נבחר הגשר כחלופה מועדפת. העותרים
טוענים, כי בדו"חות אלה אין כל זכר לחלופת הגשר.
עוד טענו העותרים, כי גילו שישנו דו"ח נוסף של חברת SEMALY, שבחן את החלופות.
לטענתם, הנהלת הרכבת ועיריית ירושלים עושות כל שאפשר על מנת להסתיר את החומר.
לעתירה צורף מכתב של יו"ר הנהלת הפרויקט, איתן מאיר, לעו"ד סיטון המייצג את
התושבים, בו נכתב, "איננו סבורים, כי עלינו להמציא את החומר המבוקש על-ידכם,
המהווה חומר מקצועי ופנימי".
לטענת התושבים, קיים חשש, כי קודם נבחרה חלופת הגשר ורק לאחר מכן נבחנו הדו"חות,
כדי להצדיק את הבחירה בלי שהתקיים דיון מקצועי ומעמיק.
השופטת מיכאלה שידלובסקי-אור נתנה תוקף להסכמת הצדדים, לפיה יקבלו העותרים
את הדו"חות של החברה הצרפתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.