אדרי-אל תקנה את נכסי אגודת קו-אופ צפון ב-20.5-16.7 מיליון דולר

קו-אופ תשכור 14 חנויות ב-1.1 מיליון דולר לשנה * תחסוך לפחות 1.6 מיליון דולר

חברת הנדל"ן אדרי-אל, בבעלות גבריאל אדרי מקרית שמונה, קנתה מהאגודה הצרכנית קו-אופ צפון 26 חנויות, בעיקר בצפון הארץ, ב-16.7 מיליון דולר. החנויות הגדולות ביותר הן בעפולה 3,000 מ"ר, קרית שמונה 2,300 מ"ר ונהריה 1,500 מ"ר. חנויות אחרות הן במרכז הכרמל וקרית חיים.

אדרי-אל גם קיבלה אופציה, בתוקף לשנה, לרכוש את המרכז הלוגיסטי של האגודה, ברחוב החיטה 10 קרית ביאליק, ב-3.8 מיליון דולר, דבר שיביא את ההיקף הכולל של העיסקה ל-20.5 מיליון דולר. המרכז הוא בן 20 דונם, עם 2,000 מ"ר בנוי. אדרי אמר בסוף השבוע שכרגע אין לו עניין לרכוש את המרכז הלוגיסטי.

במקביל חתמה קו-אופ צפון על חוזה, לפיו היא שוכרת מאדרי-אל את רוב החנויות, בחוזה ל-25 שנה. על-פי גירסת קו-אופ, היא שוכרת 14 חנויות, ששוויין כ-11 מיליון דולר, בחוזה ל-25 שנה. קו-אופ תשלם דמי שכירות של 1.1 מיליון דולר לשנה, שיתנו לאדרי-אל תשואה של 10%. על-פי גירסת אדרי-אל, הוא משכיר לקו-אופ 16 חנויות, ב-1.5 מיליון דולר לשנה, ולא נמסר נתון על התשואה.

אדרי-אל מתכננת להשביח את החנויות האחרות, ולפתוח בהן חנויות בשליטתה.

קו-אופ צפון אומרת, כי עיסקת ההשכרה (על פי נתוניה) תחסוך לה לפחות כ-1.6 מיליון דולר בשנה: עד כה שילמה קו-אופ צפון לאגודת הקו-אופ דמי שכירות של 2.7 מיליון דולר על כל 20 החנויות, לפי תשואה של 10% או 2.5% מהמחזור, הגבוה מבין השניים. עתה תשלם כאמור 1.1 מיליון דולר, ללא מסלול של אחוזים מהמחזור.

עיסקה זו באה במקום עיסקה מתוכננת קודמת, שבה עמדה קו-אופ צפון לרכוש בעצמה את החנויות מהאגודה, במחיר דומה. האגודה היתה אמורה לעשות זאת, לאחר שבמכרז שהוציאה האגודה למכירת החנויות לא הגיעו הצעות גבוהות. אולם בינתיים נכנסה אדרי-אל לתמונה, והציעה מחיר שנראה סביר בעיני האגודה. תמורת המכירה תחולק בין אלפי חברי האגודה הצרכנית.

אדרי-אל, בעלת נדל"ן בצפון הארץ, היא בין היתר בעלת סופרמרקט בטירת הכרמל, המושכר זה כמה שנים לקו-אופ הצפון. החברה גם היא בעלת נדל"ן נוספים בקרית שמונה ובצפון הארץ. 85% ממניות קו-אופ צפון נמצאים בידי דדי, ישראל ותמי בורוביץ. 15% מהחברה בידי יוסי רוזן.