מגה ספורט רכשה את יבואנית ציוד הספורט מגן ליברמן

תשקיע 2 מיליון שקל בהסבת סניפי ספורטק, שאותם רכשה, ל"מגה ספורט 2", ועוד 6 מיליון שקל בפתיחת 5 סניפי מגה

רשת מגה מארט לציוד ספורט, החברה האם של מגה ספורט, מקבוצת פישמן, רכשה מאיש העסקים יעקב שחר את חברת מגן ליברמן, המתמחה בציוד ספורט ללקוחות מוסדיים. מגן ליברמן היתה אחת הספקיות המרכזיות של רשת מגה ספורט בתחום אביזרי הכושר.

רכישת מגן ליברמן תאפשר למגה ספורט לקנות ציוד ספורט ישירות מהיצרנים בחו"ל, והדבר עשוי לאפשר ירידת מחירים של המוצרים לצרכן הסופי. היקף המכירות של הקבוצה בתחום הסיטונאי צפוי להגיע בסוף השנה לכ-12 מיליון שקל.

היקף שוק ציוד הספורט הסיטונאי נאמד בכ-40 מיליון שקל בשנה. על-פי הערכות, מגן ליברמן החזיקה בכשליש מהשוק. עם מתחרותיה נמנות אנרג'ים, ספורט ג'ים, אביר ספורט ויצרנים קטנים אחרים.

רשת מגה ספורט, שרכשה ב-2001 גם את רשת ספורטק מישראל לירון, תסב את סניפי ספורטק, הממוקמים בקניונים, לתתהמותג "מגה ספורט 2". המהלך נועד לבדל אותם מסניפי מגה המקוריים, הממוקמים בפאואר סנטרים ואשר שטח כל אחד מהם גדול בהרבה.

רשת ספורטק כוללת חמישה סניפים בקניונים, המשתרעים על כ-150 מ"ר, בעוד שסניפי מגה ספורט בקונספט המקורי משתרעים על שטח של כ-1,000 מ"ר. ההשקעה בהסבת סניפי ספורטק מסתכמת בכ-2 מיליון שקל.

הרשת עומדת גם לפתוח חמישה סניפי מגה ספורט חדשים, בהשקעה של כ-6 מיליון שקל. הסניף המרכזי נפתח במתחם געש, בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל, והוא משתרע על 1,200 מ"ר. במרכז הסניף ממוקמת זירת איגרוף בגודל טבעי, שמשמשת להצגת אביזרי איגרוף וביגוד איגרוף, וכן להעצמת חוויית הקנייה.

במסגרת האסטרטגיה החדשה שגובשה ברשת, היא תסיט את מרכז הכובד העסקי מתחום ההלבשה ואופנת הספורט לכיוון ציוד הספורט, לאחר שתחום זה זוהה כעוגן מבדל לעומת יתר השחקנים בשוק הצפוף של אופנת הספורט. בנוסף, במסגרת הניסיון להרחיב את קהל צרכני הרשת, גובש מיצוב מחודש לרשת, שבמסגרתו היא תופקע מהתחום הצר של רשת ספורט למקצוענים לטובת מיצוב כרשת ספורט לחובבנים, כלומר - לקהל הרחב.

רשת מגה ספורט פועלת מאז 1996 ומונה כיום 28 סניפים בפריסה ארצית.

מנכ"ל הרשת, קובי מויסה, סירב להשיב לשאלת "גלובס" על היקף מחזור ההכנסות של הרשת, אך ציין כי במחצית הראשונה של השנה חלה עלייה של 17% במכירות בחנויות הזהות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מגה ספורט מקימה גם את חנות הדגל של נייקי בקניון רמתאביב, שתיפתח באוגוסט. הרשת מפעילה גם את חנות הספורט בדיוטי פרי, בשותפות עם סקאל ספורט. בתשובה לשאלת "גלובס" אמר מויסה, כי לא צפויה העמקה של שיתוף הפעולה בין שני המתחרים גם בשוק הישראלי.