ערוץ 10 במו"מ לרכישת "הכספת" לפי שווי של 60 אלף ד' לתוכנית

קשת הופתעו מהמהלך של ארז טל, שלא נעשה בשיתוף מלא ורחב איתם; לפי ההסכם יש לקשת זכות סירוב ראשונה לכל עיסקה למכירת הפורמט לגופי שידור אחרים בארץ

ערוץ 10 מנהל מו"מ עם ארז טל, בעלי חברת מנטה הפקות, לרכישת פורמט השעשועון "הכספת" . עלות התוכנית מוערכת בכ-40 אלף דולר, כולל מנחה. שווי התוכנית כולל הפרסים מגיע ל-60 אלף דולר.

ערוץ 10 מתכוון לשבץ את התכונית ברצועה שבועית של 4 פעמים בשבוע. מותר להניח כי בשל עלותה היקרה של התוכנית היא תשובץ בפריים על מנת להשיג חשיפה ומכירת פרסומות מקסימליים. בכל מקרה, טל לא יהיה מנחה התוכנית, אלא המפיק.

פורמט הכספת פותח במשותף על-ידי מנטה הפקות ושידורי קשת, והוא בבעלות משותפת של שתי החברות. במקרה של מכירת הפורמט תקבל קשת עמלה מהעיסקה, ואילו טל, שמשמש כמפיק השעשועון, יקבל את עלות ההפקה.

ל"גלובס" נודע כי קשת הופתעו מהמהלך של טל, שלא נעשה בשיתוף מלא ורחב איתם. לפי ההסכם בין קשת וטל, יש לקשת זכות סירוב ראשונה לכל עיסקה למכירת הפורמט לגופי שידור אחרים בארץ. לקשת יש שהות של 10 ימים להגשת עמדתם לעיסקה, החל מאתמול (ד').

יצויין כי ערוץ 10 אמור להגיש ב-12 באוגוסט לוח תוכניות והשקעות לאישור מועצת הרשות השנייה. לפי המכרז, היה הערוץ אמור להיות מבודל מערוץ 2 . בשלב זה, נראה כי לוח התוכניות המתגבש בערוץ – כדורגל מליגת העל, כדורסל מכבי תל-אביב ,שעשועון ברצועה שבועית בפריים - אינו עולה בקנה אחד עם שאיפות המועצה.

ביום ב' הקרוב נקבעה בערוץ 10 ישיבת דירטוריון שבה יציג המנכ"ל החדש, מודי פרידמן, את הרכישות, המו"מ והמהלכים האחרונים שעשה. ישיבה נוספת נקבעה ל-7 באוגוסט, שבה אמור הדירקטוריון לגבש סופית את אישורו להצעה שתוגש למועצת הרשות השנייה.