סברו ישראל בודקת הקמת רשת בסין ובאוקראינה; בדקה מיזוג עם פיצה-האט

בעלי פיצה-האט מכחיש כי נוהלו מגעים למיזוג, אך פיצה-האט מסרה כי לפני כ-8 חודשים נוהלו מגעים למיזוג המרכזים הלוגיסטיים

סברו ישראל ניהלה בשנה החולפת מגעים למיזוג עם פיצה-האט. המגעים נוהלו עם המנכ"ל הקודם, שלמה דהוקי, אך לא צלחו. כך נודע ל"גלובס". דודי וייסמן, הבעלים הנוכחי של פיצה-האט ישראל, הכחיש את דבר המגעים עם סברו. עם זאת, נמסר מפיצה-האט כי מנכ"ל הרשת הנוכחי, חיים גוטמן, קיים לפני כשמונה חודשים מגעים עם סבארו ישראל בנושא איחוד המרכזים הלוגיסטיים.

מנכ"ל סברו, יוחאי פלג, סירב להתייחס למידע שבידי "גלובס" בנוגע למגעים למיזוג עם פיצה האט, אולם אישר ברמה העקרונית כי בכוונת הרשת לבדוק אפשרויות למיזוג עם מותגים קמעונאיים נוספים בשוק המזון המהיר, לרבות ברגר-קינג. "יש לנו הרבה הצעות למיזוג ואיני פוסל את האפשרות".

עוד נודע, כי סברו-ישראל בודקת כניסה לסין ואוקראינה עם המותג סברו. זאת, בהמשך לרשת בת 15 סניפים שהיא מקימה בהולנד, בשותפות שווה עם גורמים מקומיים, בהשקעה של כ-2 מיליון דולר.

פלג שוהה בימים אלה בהולנד למטרת הקמת הרשת החדשה. פלג אישר ל"גלובס" כי הרשת מנסה לאתר מקורות צמיחה חדשים בחו"ל, בעידודה של החברה האם, בהתאם למדיניות של מתן זכיונות לזכיינים מקומיים במדינות שבהן סברו אינה פועלת.

לדבריו, הכניסה לסין תתבצע אם יוחלט לאשר את התוכנית העסקית, בשיתוף עם חברות מקומיות, על בסיס ידע נצבר של סברו ישראל והחברה העולמית. בהתייחס לפעילות בהולנד מסר פלג, כי החברה איתרה ואקום מהותי בשוק ההולנדי בתחום המזון המהיר האיטלקי, בעיקר הפיצות, והיא רואה שם הזדמנות גדולה לצמיחה.

לעומת זאת, בשוק הישראלי עומדת הרשת להגיע בתוך זמן קצר לנקודת הרוויה מבחינת יכולת הצמיחה, עם השלמת ההקמה של כ-30 סניפים.

רשת סבארו, שהוקמה בארץ ב-1996, מונה 22 סניפים, רובם בקניונים ברחבי הארץ. הרשת נמצאת בבעלות איש העסקים יוחאי פלג, דן וורנר ואמנון ברזילי, ומנוהלת על-ידי אבי בן-ארי (אודה). היקף הפעילות של הרשת עומד על 80 מיליון שקל.

היקף הפעילות של רשתות המזון האיטלקי המהיר בארץ מוערך בכ-425 מיליון שקל. לפי הערכות בענף, רשת סברו חולשת על כ-20% משוק זה, דומינו'ס פיצה מחזיקה בכ-40% ופיצה האט ב-33%. היתרה מחזיקים ב-7%.

למרות ההאטה הכללית במשק תקים הרשת חמישה סניפים חדשים, בין היתר בקניון סביונים, בקניון גנדן בנתניה וכן בקניון אם הדרך. לדברי פלג, סברו צפויה לסיים את השנה עם רווח של כ-2.5 מיליון שקל לפני מס, בהשוואה לרווח של כ-4 מיליון שקל בשנת 2001.

"המצב הכספי של הרשת כיום יותר טוב מאשר לפני שלוש שנים ושנתיים, בגלל המסה הקריטית שאליה הגענו מבחינת מספר הסניפים".