רכבת ישראל תכניס לשימוש חמישה קטרים וקרונוע בעלות של 80 מיליון שקל

ההזמנות לשנת 2004 מעוכבות בשלב זה בשל היעדר תקציב. ב-2004 אמורה הרכבת להפעיל חמש מסילות חדשות מתל-אביב לירושלים, נתב"ג, כפר-סבא, ראשל"צ, ורכבת פרברית לבית שמש

רכבת ישראל תכניס לשימוש בתוך שבוע ציוד רכבתי בעלות של 80 מיליון שקל. מדובר בחמישה קטרים וקרונוע. עד סוף שנת 2002 תצטייד הרכבת בעוד שבעה קרונועים, בעלות של 155 מיליון שקל ובשנת 2003 תצטייד הרכבת בתשעה קרונועים ושישה קטרים, בעלות של כ-420 מיליון שקל.

ההזמנות לשנת 2004 מעוכבות בשלב זה בשל היעדר תקציב. ב-2004 אמורה הרכבת להפעיל חמש מסילות חדשות מתל-אביב לירושלים, נתב"ג, כפר-סבא, ראשל"צ, ורכבת פרברית לבית שמש. כדי להפעיל את הקווים האלה זקוקים ברכבת, על-פי ההערכות, לציוד בהיקף של 1.2 מיליארד שקל.

רה"מ, אריאל שרון, התחייב בפני בכירי משרד התחבורה ורכבת ישראל להגדלת תקציב הפיתוח של הרכבת ב-2.8 מיליארד שקל לשלוש שנים, מתוכם התחייב להעביר 470 מיליון שקל במזומן, בין היתר כדי לממן תשלום מקדמות לציוד הרכבתי לשנת 2004. אלא שהכספים לא הועברו עדיין, וברכבת טרם בוצעו ההזמנות.

מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, אמר ל"גלובס": "אני מצטער מאוד, שלמרות החלטת ראש הממשלה עדיין לא אושרה תוספת בתקציב להזמנת הציוד ההכרחי, להפעלת הקווים ב-2004".