רשם האגודות אישר הסדר לפדיון מניות החברים באגודת קו-אופ צפון

האגודה העריכה בזמנו שכל אחד מעשרות אלפי חבריה יקבל 10,000 שקל לאחר מכירת נכסיה

רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, אישר הסדר פשרה, לפיו אגודת קו-אופ צפון תתחיל בקרוב לפדות את מניות עשרות אלפי חבריה. ההסדר הושג במסגרת בקשה שהוגשה באפריל השנה, באמצעות עו"ד הרצל כספי, בידי 38 בעלי מניות לפירוק האגודה.

הצדדים הודיעו לזליגמן, כי הגיעו לידי הסכם פשרה, לפיו הרשם ימנה לאלתר את רו"ח יחיאל בורוכוף, שילווה ויפקח על תהליך פדיון מניות החברים בקו-אופ צפון ועל חלוקת כספי האגודה שנתקבלו כתוצאה ממכירת נכסיה, בין חבריה.

בורוכוף יהיה רשאי לקבל כל מידע הנוגע לעסקאות של מכירת נכסי האגודה. הוא יגיש לרשם דו"ח לאחר חלוקת מירב הכספים שהתקבלו ממכירת נכסי האגודה, וימליץ על המשך דרכי הפעולה בקשר לאגודה.

לפי דו"ח חוקר שמינה רשם האגודות, אותרו 23,700 חברים חיים בקו-אופ צפון, ו-4,200 חברים שנפטרו, ו-8,000 שמות של מי שהיו רשומים כחברים לא אותרו. הנהלת האגודה העריכה בזמנו את שווי נכסיה ב-350 מיליון שקל, ואת הסכום שיקבל כל חבר בפדיון מנייתו בכ-10,000 שקל.

עד היום מכרה הנהלת האגודה את חלקה של האגודה בקלאב מרקט בתמורה ל-308 מיליון דולר. היא מציעה כעת למכירה את המקרקעין שלה תמורת 20 מיליון דולר. בנוסף, קו-אופ צפון היא הבעלים של 20% במשביר לצרכן, העומדת למכירת במסגרת ההסדר בפרשת אגודת הקואופ. הוועד הממונה של אגודת הקו-אופ פירסם בקשה לקבלת הצעות לרכישת הרשת.

בשלב זה לא ברור האם ניתן למכור את המשביר, בשל הקשיים בהם מצויה הרשת.