שרון ובלומנטל החליטו להדיח את מנכ"ל משרד התשתיות, יאיר מעיין

במהלך מעורב גם עמרי שרון * לאחרונה התגלעו חילוקי דעות קשים בין מעיין לסגנית השר בלומנטל

משרד ראש הממשלה הודיע למנכ"ל משרד התשתיות, יאיר מעיין, על סיום כהונתו. מעיין היה עוזרו של השר הקודם, אביגדור ליברמן, מונה על ידו לתפקיד המנכ"ל ונשאר בתפקיד גם אחרי פרישת ליברמן.

מעיין ידע על כוונת ראש הממשלה ושר התשתיות, אריאל שרון, וסגנית השר, נעמי בלומנטל, להביא לסיום תפקידו. במהלך מעורב גם עמרי שרון.

השבוע פנה מעיין למנכ"ל משרד רה"מ, אביגדור יצחקי, וביקש להיפגש עם שרון כדי להבהיר את דרכי עבודתו במשרד, בטרם תתקבל החלטה סופית. הפגישה טרם התקיימה. לשכתו של מעיין הכחישה היום (ב') את הידיעה.

בכירים במשרד התשתיות אומרים, כי מאז שמנהלת-למעשה בלומנטל את המשרד, התגלעו אי הסכמות רבות על רקע מקצועי ודרך הטיפול של מעיין בנושאים מרכזיים בעבודת המשרד. בין היתר מדובר בהולכת הגז הטבעי, התמלוגים הרטרואקטיביים בקידוחי הנפט, הטמנת המיכלים בפי גלילות ועוד.

לכך נוספה טענה למערכת יחסים עכורה בין מעיין לעובדים במשרד, עד כדי כך שבלומנטל הודיעה למעיין שהיא "רואה בעובדי המשרד שותפים מלאים להצלחת המשרד". לדוגמא: כדרך לחיסכון בהוצאות המשרד, הודיע מעיין לעובדים על הגבלת שיחות הטלפון ל-7 דקות בלבד, אך בלומנטל התערבה וביטלה את ההוראה.

מקורביו של מעיין אומרים, שמדובר היה בניסיון שארך יומיים בלבד, והוא בוטל ביוזמתו של מעיין עצמו, לאחר שהתברר לו, כי שיחות בנושאים חשובים נקטעות באיבן.

יצויין, כי בתקופה האחרונה התכוונו שרון ובלומנטל לפטר גם את נציב המים, שמעון טל, אך נאלצו לבטל את החלטתם. כמו כן נמסר על כוונה להביא לפיטוריו של מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, אך גם מהלך זה לא יצא לפועל. ככל הנראה, מבקש שרון למנות מקורבים אליו לתפקידים מרכזיים במשרד, על רקע התקרבות הבחירות וההתמודדות הצפויה על ראשות הליכוד.

לשכת רה"מ ולשכת סגנית השר לא הגיבו לפניית "גלובס".