המירוץ אחר הדולרים של הספורט בקולג'ים (מכללות) ובאוניברסיטאות, ממריץ יותר
ויותר מוסדות חינוך בארה"ב להמר בסכומי עתק על הרחבת ובניית מתקני ספורט חדשים
לקבוצות הפוטבול והכדורסל שלהם.
פרשנים מגדירים את המצב כמירוץ חימוש, ולמצב הכלכלי הקשה בארה"ב אין כל השפעה
על המגמה הזו. מסתבר כי הביקושים בקרב בוגרי אוניברסיטאות ב-20 השנה האחרונות,
מרביתם מבוססים, למנויים ותאי אח"ם, מרקיעים שחקים.
מדיווחים שונים עולה כי העניין בבניית מתקני ספורט גדולים במוסדות לחינוך גבוה
מתמיד, ואלה שאינם יכולים להרשות לעצמן מתקנים חדשים, משקיעים בשיפוצים והוספת
מושבים ותאי אח"ם. מחקר שנערך לאחרונה אמד את שווי הפרוייקטים הללו ביותר מ-4
מיליארד דולר. באוניברסיטת קולורדו, למשל, מוסיפים 41 סוויטות ו-2,000 מקומות
ישיבה לאיצטדיון, בעלות של 37 מיליון דולר.
באוניברסיטת פלורידה יתווספו למצאי 36 סוויטות ו-3,000 מושבים, והפרוייקט יושלם
עד הקיץ הבא. מנויים שיחשקו בתאי אח"ם, יתבקשו לשלם 50 אלף דולר לשנה, ויקבלו
תא אישי המצויד בטלוויזיה, כיור, מטבחון ומקרר.
מנהלי חטיבות הספורט באוניברסיטאות טוענים להגנתם כי ההשקעה, לא רק שתניב רווחים,
אלא גם תסייע לממן פעילויות ספורטיביות אחרות מענפים פופולריים פחות מפוטבול
או כדורסל. האחרונים, אגב, נוגסים באופן מסורתי 80% מתקציב מחלקות הספורט.
האוניברסיטאות והקולג'ים מזדרזים גם לאמץ את מתכונת האימוץ המוכרת מענפי הספורט
המקצוענים. במילים אחרות, מכירת זיכיון השם של זירת הספורט. חברת הכבלים קומקאסט,
למשל, שילמה לאוניברסיטת מרילנד 25 מיליון דולר עבור הזכות לאמץ את אולם הכדורסל
המקומי, החל מהסתיו הקרוב.
סניף של פפסי Pepsi Bottling Group ורשת הסופרמרקטים Mart Supermarkets חברו
לאימוץ זירת הכדורסל של אוניברסיטת פרזנו קליפורניה בהסכם ששוויו נאמד ב-40
מיליון דולר. האיצטדיון ייקרא Mart Center, אך פרנסי האוניברסיטה הצליחו למכור
את זכויות אימוץ השעון בתוככי המגרש לאיש עסקים מקומי תמורת 3 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.