מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, החליט לאמץ כמדיניות העדפת גשרים במפגשי מסילות ברזל וכבישים. זאת, למרות שהקמתם יקרה יחסית להקמת מחסומים בגובה פני הקרקע.
לדברי שניר, הניסיון מלמד שנהגים רבים אינם מתחשבים במחסומים ועוקפים אותם.
בנוסף, מחסום מחייב את נהג הקטר להאט את קצב הנסיעה, ולכן הקמת גשרים שימנעו חיבור בין כבישים ומסילות תאפשר נסיעה מהירה יותר ברכבת ללא חשש מנהגים ומחסומים.
לרכבת ישראל ארבעה פרויקטים עיקריים שבהם ישנה עדיפות לגשרים:
בראשון לציון - גשר באורך 59 מטר עם עבודות הנדסיות מורכבות ומעבר תת קרקעי בעלות 15 מיליון שקל; בנתב"ג - אורך המנהרות 700 מטר בעלות של 24 מיליון שקל; בקו הרכבת לכפר סבא יוקמו עשרה גשרים בעלות 32 מיליון שקל ובקו תל-אביב-ירושלים יוקמו שמונה גשרים בעלות של 60 מיליון שקל.
מנתוני הרכבת עולה, כי עלות הקמת מחסום, כולל האמצעים האלקטרונים, היא 2 מיליון שקל, לעומת גשר שעלותו כ-2,000 דולר למטר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.