השיבה להודו

נעים לגלות, שלמרות הזמנים הקשים יש מקומות שמסרבים להשתנות, ובצדק. טאג' מאהל היא ללא ספק אחת מהם

כמעט במקרה, מצאנו את עצמנו בשעת צהריים מהבילה ניצבים בשעריה של טאג' מאהל, מסעדה הודית ותיקה, הפועלת ביפו מזה 34 שנים. חלל המסעדה הגדול מתפרש על-פני שני חדרים נאים מקושתי תקרות. המקום מעוצב בפשטות נעימה, עם רצפת מוזאיקה מעוטרת, ריהוט עץ נאה, אלמנטים דקורטיביים בסגנון אתני וחלונות עץ גדולים קרועים לים.

מלצר אדיב ושתקן בסגנון הקלאסי הוביל אותנו לבקשתנו לשולחן אחורי, הממוקם מול הנוף והבריזה. בעודנו מעיינים בתפריט העסקי ובתפריט הרגיל, ניגש אלינו אדם מבוגר נעים הליכות וסבר, שברכנו במאור פנים לשלום וביקש לסייע לנו בבחירתנו. בנימוס רב הסברנו לו כי אנו מסתדרים היטב, והוא שב למקומו. אך משהבחין, שאנו מעיינים בתפריט הרגיל ולא בעסקי, ניגש בשנית והשתדל להניא אותנו מבחירה בתפריט היקר, כדבריו, למרות שבקנה-מידה תל אביבי זה ממש לא כך. הוא התעקש בנועם רב על כך שאין כל סיבה שנוציא כל-כך הרבה כסף תמורת אותו אוכל, ואנחנו התפשרנו. כמי שרגילים לעמוד מול מלצרי שיווק אגרסיביים, המתודרכים לדחוף כמה שיותר פריטים לחשבון, הופתענו לפגוש בעל מסעדה, החס בכנות על כספנו.

במצב הדברים וכדי לעכל את התופעה, הזמנו מיד שתי כוסות לאסי (משקה יוגורט) מלוח ומתובל (12 שקל כ"א), שהיה צונן ומרווה. הדיל העסקי בטאג' מאהל מציע מנה עיקרית פלוס לחם ותוספות במחיר של 60 שקל, כאשר ניתן לבחור בין מנה ראשונה לבין קינוח.

למנה הראשונה בחרנו בפלטת חטיפים הודיים. זו כללה פרוסות חציל מתובלות, המטוגנות במעין מעטפת טמפורה; רצועות בצל מתובלות, המעורבות בקמח חומוס ומטוגנות למעין כדורים; כיסוני בצק דקיק במילוי ירקות (תפ"א, אפונה וגזר) מתובלים בהל וגרגרי כוסברה; וכיסוני בצק דקיקים מטוגנים, הממולאים בבשר בקר קצוץ מתובל. הם הוגשו כשבצידם שתי פנכות של רטבים טעימים לתיבול עצמי: צ'אטני (מעין מרקחת) מתוק של פירות מפולפל מעט ומבושם ורוטב שמנתי, שהורכב מזרעי כוסברה ועלי מנטה. החטיפים בפלטה היו חמים, טריים וטעימים ביותר, ללא כל טיפת שמן מיותרת.

למנות עיקריות בחרנו בבשר בקר קצוץ ברוטב קארי אדום ובכופתאות ממולאות בירקות ברוטב שמנת, אגוזי קאשיו וקוקוס. עם המנות הוגשו קערה גדולה של אורז מנוקד בירקות, סלט מלפפונים ובצל מתובל במנטה, ונאן - פיתה הודית דקיקה. שתי המנות היו טובות וטעימות ביותר. החל מהבשר הקצוץ המתובל בקארי הטעים, שהערמנו על האורז העסיסי, וכלה בכופתאות הירקות הנימוחות בציפוי שבבי קוקוס קלויים, ששחו ברוטב מבושם מעודן ביותר שאנו שיקענו בו ללא הפסק קרעים מן הנאן.

מכאן פנינו לאגף הקינוחים. בחרנו בסלט פירות טריים (15 שקל), שכלל ליצ'י, אננס, תפוחים ועוד בסירופ טעים, שהיה צונן ומספק למדי; וקולפי (18 שקל) גלידת פיסטוק הודית שהייתה אף היא טעימה.

בצירוף שתי כוסות לאסי ו-12% דמי שירות, המצטרפים אוטומטית לחשבון, זה התייצב על 198 שקל. אז מה היה לנו כאן. ארוחה מהנה במחיר הוגן, מקום יפה ונעים, שירות אדיב ומסעדן המתעקש שנחסוך את כספנו. טאג' מאהל הוא מקום שללא ספק נשמח לחזור אליו, הפעם בשעות הערב, ולו על מנת לנסות את תפריט הא-לה-קארט.

טאג' מאהל. ככר קדומים 12 יפו העתיקה. טל. 03-6821002.

התמחות: מטבח הודי הזמנה מראש: רצויה חניה: חניון בתשלום בקרבת מקום ארוחה עסקית: יש חדר פרטי: יש אורחים מחו"ל: כן תפריט יין: עד 120 שקל לבקבוק ממוצע לאדם: 120-100 שקל (ללא יין ולפני דמי שירות) שיחת עסקים: אפשרית שירות: אדיב ונעים כשרות: לא