45 מיליון שקל הושקעו בקומה השביעית של התחנה המרכזית החדשה בת"א

הקומה החדשה משתרעת על 15 אלף מ"ר * הקומות שהתפנו יהפכו למרכזי בידור ופנאי

יזמי התחנה המרכזית החדשה בת"א השקיעו בשנה האחרונה 45 מיליון שקל בקומה השביעית של התחנה, המשתרעת על 15 אלף מ"ר. כך מסר היום (ב') מנכ"ל התחנה, הרצל בדוסה.

יזמי התחנה הם שותפות שמרוק ומרל"ז 53%, נצבא 35%, ואמד (חברת הנכסים של חברי קואופרטיב דן (12%).

ביוני הועברו רוב קווי דן לקומה השביעית, לאור שהיו עד עתה בקומות 1 ו-2 של התחנה. כן הועברו אליה מספר קווי אגד. קומות אלו התפנו עתה, ולדברי בדוסה, היזמים מבקשים להפוך אותן למרכזי בידור ופנאי, בעיקר לבני נוער.

לדברי בדוסה, במסגרת האסטרטגיה העסקית של הנהלת התחנה שינו היזמים את התמהיל המסחרי, והשכירו שטחים לרשתות האופנה מתאים לי, פוקס, רנואר, קסטרו, לי קופר, סופרארם, בון מרט ואחרים. כן הושכרו שטחים למכללת קריגר, המכללה ללימודי מחשב ואחרים.

הוא הוסיף, כי התחנה השכירה 100 מ"ר למשרד הבטחון ו-100 מ"ר נוספים למשרד הבריאות. משרדים נוספים הושכרו לאמ"י, ועמותת עולי אתיופיה.

יצוין, כי בימים אלה שכרה העירייה מיזמי התחנה 500 מ"ר משרדים. העירייה לא תשלם דמי שכירות, מאחר שכך נקבע בהסכם הפשרה במשפט שהתנהל בין הצדדים. לעומת זאת תשלם ליזמים דמי ניהול ואחזקה של 47 שקל למ"ר לחודש, צמוד למדד.

לדברי בדוסה, מתנהלים מגעים עם מאות משקיעים מהארץ ומחו"ל, שקנו בשנות ה-60 וה-70 מבעליה המקוריים של התחנה, אריה פילץ המנוח, 1,083 חנויות המפוזרות בחמש הקומות התחתונות של התחנה. לדבריו, משקיעים אלה קנו חנויות קטנות של 30-20 מ"ר שאינן מתאימות לנדל"ן המסחרי של היום, והנהלת התחנה מקיימת עימם מגעים למזג כמה חנויות קטנות.

עוד אמר בדוסה, כי בתחנה עוברים מדי יום 100-80 אלף איש. סקרים שערכה החברה העלו, כי 75% מהם מגיעים לתחנה למטרות נסיעה, והיתרה על מנת לערוך בה קניות. לדבריו, התחנה היא כיום הקניון הגדול ביותר בארץ, עם שטח מסחרי ברוטו של 90 אלף מ"ר ו-580 חנויות. הקומה השביעית היא בת 15 אלף מ"ר - 6,000 מ"ר שטח מקורה והיתרה חנויות, רציפים ותחנת תדלוק.

לדברי בדוסה, עם פתיחת הקומה השביעית ירד מספר האוטובוסים העוברים ביום ברחוב הקונגרס מ-1,200 ל-200, דבר המקטין מאוד את המטרד לתושבים. כן מתוכננת מנהרה שתחבר את רחוב לה גרדיה לרחוב המסגר, שצפויה להקטין עוד יותר את המטרד לתושבים.

לגבי הקשר לתחנת הרכבת החדשה "ההגנה", אמר בדוסה, כי למעשה אין כיום פתרון טוב לקשר בין שתי התחנות, שהמרכז ביניהן 450 מטר. כיום, עוברים הנוסעים מרחק זה ברגל. אחת התוכניות היא לבנות גשר עילי מעל נתיבי איילון, שיקצר את המרחק, אך למעשה לא יפתור את הבעיה.