פורש מנכ"ל נ.ת.ע, צבי לשם,

מנכ"ל נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), צבי לשם, הודיע היום (ג') על פרישתו. לשם, מוסמך הטכניון למדעים בהנדסת ייצור, מסר הודעתו ליוסי קוצ'יק, יו"ר דירקטוריון נ.ת.ע. לשם פורש לעסקים פרטיים.

בשנת 1997 מונה לשם על ידי משרד התחבורה למנכ"ל נ.ת.ע. מאז עסק בעיצוב המדיניות העסקית בפרויקט "הקו האדום" (קו בת-ים-פ"ת), הקו הראשון במערכת ההסעה ההמונית, שיצא זה מכבר למכרז בינלאומי למיון מוקדם (PQ).

עם מסירת ההודעה על פרישתו, ציין לשם, כי הוא מעביר למחליפו בתפקיד פרויקט בעל חשיבות לאומית, כלכלית וחברתית אדירה. "ההישג הגדול של שנות כהונתי כמנכ"ל נ.ת.ע מתמצה בהבאת הפרויקט מחלום למציאות, לנקודת אלחזור, בה אין גורם במדינה שאינו תומך בפרויקט.

גם החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום הרכבות העירוניות מגלות אמון ועניין רב בפרויקט בעצם השתתפותן בתהליך", אמר לשם.

קוצ'יק מסר, כי מינה היום ועדת חיפוש בראשותו, בה ישתתפו שלושה דירקטורים - מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, עמי לקס, מנכ"ל מע"ץ, ועו"ד צדוק צדיק.

מקורות בנ.ת.ע מסרו, כי פרישת לשם אינה באה כהפתעה, וכבר זמן רב "מהדהדת" הקריאה לפרוש, בעיקר מכיוון משרד התחבורה. כעת, לדברי המקורות, ימתינו עד אשר ימצא הפעיל הפוליטי הבא, ומן הסתם תאשר ועדת החיפוש את מינויו.

נ.ת.ע הוקמה בשנת 1997 כחברה ממשלתית באחריות משרד התחבורה, ועוסקת בתכנון והקמה של מערכת הרכבות העירוניות במטרופולין תל-אביב, בשיטת BOT.