חוות דעת מקצועית, שהוכנה עבור רכבת ישראל על-ידי ראש מינהל התעופה האזרחית לשעבר, עו"ד אבנר ירקוני, קובעת, כי הגשר החדש שנבנה לרכבת בשדה התעופה בן-גוריון אינו מהווה סכנה בטיחותית למטוסים. כך נודע ל"גלובס".
עמדה זו תוצג על-ידי הרכבת השבוע, בדיון שייערך בלשכת מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן. בדיון ישתתפו גם מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, נציגי מינהל התעופה האזרחית ובכירי רשות שדות התעופה. הרכבת הבהירה לפני הבדיקה מטעמה, שאם יימצא שהגשר מסכן את בטיחות הטיסה, הוא ייהרס.
הגשר הוא בגובה של 7 מטר מעל פני הקרקע. ירקוני ערך בדיקה במסמכי רשות שדות התעופה, הטוענת שהרכבת אחראית לבניית הגשר באופן לא תקני, במסמכי מינהל התעופה האזרחית, בתוכנית תמ"א 42 לאיזור נתב"ג ובספרי התקן של ארגון התעופה הבינלאומי ICAO.
המסקנה היא, שקיימת חריגה של 1.70 מטר בגובה הגשר מהתקן, אולם היא קיימת רק אם ינוע עליו כלי רכב בגובה 5 מטר, כך שהגשר וכלי הרכב יתנשאו לגובה 12 מטר. גובהו של הגשר וקיומו יהיו בעייתיים רק במקרה שבו יוארך מסלול ההמראה מספר 26 בנתב"ג ב-1,000 מטר, כפי שמתוכנן בתוכנית תמ"א 42. במקרה זה, הגשר ייהרס, וכן הכביש הסמוך לו. עם זאת, לא ברור אם אכן יוארך המסלול, ומתי יבוצע הדבר.
ל"גלובס" נודע, כי הרכבת הודיעה למשרד התחבורה שהיא מוכנה לקצץ את גובה הגשר ב-1.70 המטר "הבעייתיים". עלות הקמת הגשר היתה כ-5 מיליון דולר, ועלות הקיצוץ בגובה אינה משמעותית.
ירקוני מסר: "אם יוארך מסלול ההמראה, יהיו מגבלות בנייה שלא
יאפשרו את קיומו של גשר או כביש. הגשר נבנה כגשר זמני, בהתחשב בכך שקיימת תוכנית
הרחבת המסלול, והוא נבנה מכיוון שלא ניתן היה לבנות רק מחסום".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.