רשת המזון ביסטופ-נרגילה נמכרה לשמעון דאהן במחיר של "חצי זיוה"

אקויטל של קובי מימון העבירה את הבעלות ברשת תמורת 101 שקל בלבד * הרשת נרכשה בשנת 95' לפי שווי של 40 מיליון שקל

חברת ההשקעות אקויטל , שבשליטת קובי מימון, מכרה בחודש יולי את אחזקותיה בחברת ביסטופ-נרגילה, שעסקה בתפעול מזנונים, תמורת סכום סמלי של 101 שקל. בהתאם להסכם עם הקונה, שמעון דהאן, תמשיך אקויטל להעמיד עד סוף החודש ערבות בסך כ-700 אלף שקל לטובת ביסטופ-נרגילה.

יצוין, שחלק ניכר מפעילותה של ביסטופ-נרגילה, מכרה חברה זו כבר בחודש נובמבר 2001 לאותו קונה. כתוצאה ממכירה זו, פחתו הכנסותיה של ביסטופ-נרגילה, שהפעילה מזנונים בעיקר בתחנות האוטובוס של אגד, ל-1.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת 6.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי החברה הסתכמו בכ-655 אלף שקל לאחר שאת שנת 2001 סיימה בהפסד של 1.1 מיליון שקל.

חובבי הנוסטלגיה הבורסאית עשויים לזכור את העסקה שבה רכשה יואל, החברה-הבת של אקויטל, את השליטה ברשת ביסטופ-נרגילה מידי בעלי השליטה הקודמים בחברה - ג'ו אלמליח ודני טולדנו. עסקה שאושרה ב"דירקטוריון הבובות" של יואל באותה תקופה, שכלל, בין היתר, את חיים בן-דור, עמוס מר-חיים וגליה אלבין.

ביסטופ-נרגילה, איחוד בין רשת נקודות מכירת מזון בתחנות אגד למה שנותר מרשת המסעדות נרגילה, שייסד נרי אבנרי, הוערכה לצורך הקצאת מניות יואל לצמד אלמליח-טולדנו בשווי של 40 מיליון שקל. בהערכת שווי "משעשעת", שפורסמה לצורך גיבוי העסקה ושעליה חתום היה פרופ' אלי טלמור, נטען בין היתר לגבי ביסטופ, כי "לחברה מרווחים גולמיים גבוהים מהמקובל בענף, עקב מיקומן של נקודות מכירה (תחנות אגד - ש.ש) ההופכת, כתוצאה מהבלעדיות באתרי המכירה, את לקוחותיה לאוכלוסייה שבויה".

באשר לנרגילה, שהתפרסמה בין היתר בקריאטיביות שאפיינה את שמות פריטי המזון שנמכרו בסניפיה (מי לא זוכר את "חצי זיוה"), טען טלמור ברצינות יתרה כי "למותג 'נרגילה' מוניטין רב והצלחה שיווקית חסרת תקדים בעבר הלא רחוק, פתיחת רשת מסעדות 'נרגילה' בארה"ב ובמקומות ספציפיים במערב אירופה, נושאת בחובה פוטנציאל ניכר".

בפועל, הניבה פעילות המזון הפסדים עצומים מאז נרכשה, כך שאין זה פלא שבעל השליטה הנוכחי באקויטל, מימון, שמח להיפטר ממנה גם ללא תמורה משמעותית. אגב, בידי אקויטל, יישאר המותג נרגילה, שאולי בעתיד יממש את הפוטנציאל ההתרחבות של מזון תימני לחו"ל.