רפאל תספק לספינות הצי האוסטרלי תותחים בהיקף של 50 מיליון דולר

רוב המערכות ייוצרו בידי קבלן משנה אוסטרלי * רפאל גברה בשלב הסופי על שלוש חברות בינלאומיות

חברת רפאל זכתה במכרז של משרד ההגנה של אוסטרליה, לאספקת תותחים לספינות תמורת 50 מיליון דולר במשך 15 שנה.

שר התחבורה, אפרים סנה (שהיה סגן שר הביטחון בממשלת ברק), סייע למאמצי השיווק של רפאל, ובביקורו בקנברה בחודש שעבר הוא דן בנושא עם שר ההגנה, רוברט היל.

משרד ההגנה של אוסטרליה מסר, כי החליט לרכוש את תותחי ה-25 מ"מ המיוצבים מתוצרת רפאל, המכונים "טייפון 25", עבור ספינות הפיטרול העתידיות של הצי האוסטרלי.

לדברי היל, רפאל נבחרה "לנוכח העובדה שהציעה את ההצעה הכדאית ביותר מבחינה כלכלית, שכללה יכולות מבצעיות יחודיות האמורות להפחית את עלות ההפעלה ביחס למוצרים שהציעו המתחרים".

מול רפאל התמודדו בשלב הסופי של התחרות שלוש חברות בינלאומיות. היא תשתף פעולה בפרויקט עם חברת ג'נרל מוטורוס מערכות הגנה אוסטרליה, שתהיה אחראית לבניית החלקים המרכזיים של המערכות, ברישיון מטעם רפאל.

הייצור יתבצע בעיר אדלייד, פרט למערכת הראשונה, שתיוצר כולה בישראל. בנוסף למערכות, יסופקו גם תמיכה תחזוקתית לאורך כל חיי המערכות, וכן שיפוץ במקרה הצורך.

מערכת הטייפון כוללת משפחה של תותחים לספינות, ולדברי רפאל היא סופקה לכמה חילות ים, כולל הישראלי. המדובר במערכת קלת משקל ומיוצבת, שניתן להתאימה לספינות מדורות שונים.

המערכת משמשת ככלי הנשק העיקרי של ספינות הסיור, והיא פועלת באמצעות מערכת לראיית לילה במצלמה. האמצעים האופטיים מאפשרים לספינה לבצע סריקה נרחבת של הזירה. ניתן להפעיל את המערכת נגד מטרות ימיות, אוויריות ויבשתיות והיא מופעלת על-ידי חייל בודד.