אושרה תוכנית למסילת רכבת בתוואי איילון דרום

לצורך מעבר המסילה במחלף קיבוץ גלויות יפנו נתיבי איילון את אחד הגשרים המשמשים היום למעבר כלי רכב בחיבור בין דרך 20, מכיוון חולון ובת ים, לדרך מס' 1

הוועדה המחוזית ת"א אישרה בישיבתה האחרונה תוכנית למסילת רכבת בתוואי איילון דרום. התוכנית מתייחסת לתוואי מהמסילה הקיימת, סמוך למחלף קיבוץ גלויות ועד מערב ראשון לציון.

עיקרי התוכנית הם הקמת מסילת ברזל בתוואי זה, כאשר המסילה תעבור דרך צומת הולץ, מחלף חולון, מחלף וולפסון דרומה דרך חולון ובת ים. התוכנית הוגשה ביוזמת רכבת ישראל, ומטרתה ליצור קשר ישיר בין חולון ובת ים לליבת מטרופולין ת"א.

לצורך מעבר המסילה במחלף קיבוץ גלויות יפנו נתיבי איילון את אחד הגשרים המשמשים היום למעבר כלי רכב בחיבור בין דרך 20, מכיוון חולון ובת ים, לדרך מס' 1.

נתיבי איילון הגישו לוועדה המחוזית תכנית נפרדת להסדרת מערך הדרכים בין מחלף קיבוץ גלויות למחלף חולון כתוצאה מהנחת המסילה. הנחת המסילה תחייב גם תיאום עם חברת חשמל שהעבירה בתוואי המתוכנן קו משלה.

מסילת הברזל תהיה בחלקה מוגבהת ובחלקה משוקעת. בין מחלף קיבוץ גלויות למחלף חולון, המסילה תהיה עלית במפלס דומה לזה של נתיבי איילון. בין מחלף חולון לתחנת וולפסון תרד המסילה ותעבור בין תחנת וולפסון לתחנת יוספטל בתוואי משוקע, הן ביחס לפני הקרקע והן ביחס לנתיבי איילון.

מדובר בשיקוע של יותר מ-10 מטרים ביחס לפני הקרקע. דרומית לתחנת יוספטל תעבור הרכבת במפלס הנמוך ממפלס הכביש המהיר ב-2 מטרים.