אולניק הורה להקפיא הרחבת הפעילות ב"מיזם הדואר החדש"

מנכ"ל משרד התקשורת פנה לבעלי המיזם - יעל דרומה, בר שיווק והפצה, ודפוס בארי: "לרשות הדואר בלעדיות בחלוקה"

מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, הורה ל"מיזם הדואר הישראלי החדש", להקפיא בשלב זה את הצעדים בהם נוקט המיזם. הוא דורש להימנע מהרחבת פעילותו בתחום חלוקת הדואר הכמותי הממוין, עד סיום הבירור שעורך המשרד בנושא.

אולניק שיגר מכתב למנכ"ל אביב יעל דרומה, דורון יזרעאלי, ובאמצעותו גם אל שותפיו למיזם, חברת בר שיווק והפצה, הנמצאת בשליטת עידו ברגמן ובועז דקל, ודפוס בארי, ששולט על הפקת רוב הדואר העיסקי בישראל.

במכתב מציין אולניק, כי משרד התקשורת פנה בתחילת השנה לחברה, בדרישה לקבל התייחסות מטעמה בקשר לפעילות חלוקת מכתבים, החורגת מהפעילות המותרת עפ"י חוק רשות הדואר ומכתבי ההרשאה שניתנו לחברה בשנת 1966 ו-1978, לשירותי בלדרות כחברת מוניות.

לדברי אולניק, המשרד סבור, כי פעילות המיזם החדש חורגת מההיתר המקורי. מדובר עתה על חלוקת דואר ממוין של גורמים עיסקיים בכמויות גדולות, לתיבות דואר של הנמענים, באמצעות מערך של דוורים (דואר כמותי).

לדברי אולניק, משרד התקשורת נמצא בימים אלה בשלב מתקדם לקראת הענקת היתר כללי לאיסוף, העברה או מסירה של מכתבים, כשלב ראשון ביישום מדיניות הממשלה לפתיחת תחום הדואר לתחרות. מדיניות המשרד מותירה, בשלב ראשון זה, את תחום חלוקת המכתבים בדיוור רגיל, ובכלל זה חלוקת דואר כמותי, בבלעדיות רשות הדואר.

בתגובה על מכתבו של אולניק הודיע דובר מיזם הדואר החדש: "מיזם הדואר הישראלי החדש מתכוון לפתוח בהידברות עם משרד התקשורת, על בסיס החלטות ועדת הכלכלה בכנסת, וחוות דעתו של הממונה על ההגבלים העיסקיים, שמחזקים את טענת המיזם, כי אין לשלול את ההיתרים הקיימים, ובכך לבצר את מעמדו של מונופול רשות הדואר, ולמנוע כל תחרות אפשרית בו בעתיד. המיזם ימשיך לפעול בהתאם לחוק, בצד הידברות מול משרד התקשורת, במטרה לסכם את הדברים בהבנה משותפת, שתהיה מקובלת על כל הצדדים".