מע"ץ: מיחידת סמך לרשות או חברה

מנכ"ל מע"ץ, עמי לקס: "כיום יש במע"ץ את הבגרות הנדרשת לביצוע שינוי ארגוני, לאחר שקיצצנו יותר מ-30% מכוח האדם. כיום אין לנו עצמאות ארגונית, וההתנהלות במע"ץ אינה עסקית

הנהלת מע"ץ הגיעה להסכמה עקרונית להפיכתה מיחידת סמך ממשלתית לרשות ו/או לחברה. כיום מע"ץ היא חלק ממשרד התחבורה, ובעבר היתה במשרדי ממשלה אחרים (תשתיות, בינוי).

מע"ץ מקדמת את חקיקת "חוק מע"ץ", המבוסס על שימוש בהיטלים של הדלק והרכב לפיתוח תשתית הכבישים וליצירת הסכמי עבודה חדשים כמקובל ברשות או בחברה. בבסיס הרעיון עומדת ההנחה, שהתנהלות מע"ץ כיחידה נפרדת תביא להתייעלות וניצול טוב יותר של המשאבים הקיים.

מנכ"ל מע"ץ, עמי לקס: "כיום יש במע"ץ את הבגרות הנדרשת לביצוע שינוי ארגוני, לאחר שקיצצנו יותר מ-30% מכוח האדם. כיום אין לנו עצמאות ארגונית, וההתנהלות במע"ץ אינה עסקית. תקציב מע"ץ עומד על 2 מיליארד שקל, ויקשה להתנהל בצורה יעילה כיחידת סמך ממשלתית הכפופה למדיניות משרד ממשלתי".

הפיכת מע"ץ לארגון נפרד יחייב בין היתר קיצוץ נרחב במספר משרות העובדים. לקס: "יש נכונות בקרב העובדים, על אף הקיצוצים הצפופים לשינוי במבנה הארגון. גם העובדים שיפרשו ממע"ץ כרשות נפרדת ייהנו מתנאי פרישה טובים יותר".