הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את תוכנית החנייה שמקדמת עיריית ירושלים במרכז העיר ולאורך נתיבי תחבורה ציבוריים. על-פי התוכנית, יוקטנו תקני החנייה באופן משמעותי. על-פי התקן הישן חויב כל יזם להקצות מקום חנייה אחד עבור כל 25 מ"ר של שטחי משרד או מסחר. יזם שלא עמד בתקן זה נאלץ לשלם "כופר" חנייה בהיקף של עשרות אלפי שקלים. על-פי התוכנית החדשה, על כל 200 מ"ר של מסחר ומשרדים תותר הקצאה של מקום חנייה אחד. משמעות התוכנית היא ירידה דרסטית במספר מקומות החנייה לרכבים פרטיים במרכז העיר.
התוכנית המוצעת מהווה למעשה תפיסה חדשה ומהפכנית לגבי החנייה במרכז העיר ולאורך צירים של רכבות קלות ואוטובוסים. הרעיון התכנוני שעמד מאחורי קידום התוכנית היה שאין טעם להשקיע כ-2 מיליארד שקל בקו ראשון של הרכבת הקלה, כשמרכז העיר חסום על-ידי רכבים פרטיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.