מחסור של 250 מיליון שקל במע"ץ מעכב הפיכת כבישים בינעירוניים לדו מסלוליים, וזאת על אף הצורך התנועתי הקריטי. מנתוני מע"ץ עולה, כי חרף השקעה של כ-600 מיליון שקל ב-15 פרויקטים להפיכת כבישים לדו-מסלוליים, חסרים 250 מיליון שקל להפיכת כבישים בעל נפח תנועה של יותר מ-16 אלף כלי רכב ליממה. יצוין, כי ישנה המלצה מפורשת להפיכת כביש חד מסלולי לבעל שני נתיבים, כאשר נפח התנועה בו עולה על סך 10,000 כלי רכב ליממה.
עלות הקמת קילומטר אחד של מסלול ללא תוספות חריגות או מחלף, נאמדת ב-6 מיליון שקל, וכ-3 מיליון שקל נוספים לשיקום מסלול קיים (עבודה המתבצעת ברוב המקרים בהם הופכים כביש לדו-מסלולי).
בין הפרויקטים שמע"ץ מרחיבה או עומדת להרחיב: כביש 25 בין דימונה לבאר שבע, כביש 38 בין בית שמש לשער הגיא, כביש 77 בין צומת גולני וטבריה וכביש 90 בין עמיהוד וקרית שמונה. במע"ץ אומרים, כי על אף הצורך האמיתי מבחינת נפח התנועה והבטיחות, קצב הפיתוח ושדרוג הכבישים מותנה במגבלות התקציב הקיימות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.