חוגלה קימברלי השקיעה 80 מיליון שקל בהקמת מרכז לוגיסטי חדש בצריפין

ישמש גם פלטפורמה לפיתוח האיזורי של קונצרן קימברלי קלארק

חוגלה קימברלי, שבבעלות קונצרן הנייר קימברלי קלארק (50%), השקיעה 80 מיליון שקל בהקמת מרכז לוגיסטי חדש בצריפין. המרכז מיועד להיות פלטפורמה לפיתוח האיזורי שמתכננת קימברלי קלארק לבצע באמצעות האופרציה של חוגלה.

במקביל לתחילת הפעלת המרכז החדש, המשתרע על 42 דונם, סגרה חוגלה קימברלי את המחסנים הלוגיסטיים ברמת החייל, בפתח תקווה, בבאר-שבע, בירושלים ובגרנות. המחסן בכפר חסידים ימשיך לשרת את איזור הצפון. החברה מסרה כי כל העובדים שהועסקו במחסנים שנסגרו נקלטו מחדש באתר בצריפין.

המרכז הלוגיסטי המתקדם שהוקם הוא חלק מתהליך שיפור שרשרת האספקה בחוגלה קימברלי. התהליך נועד, בין היתר, להוריד את רמות המלאי בכ-25%-20% בתוך כשנה, להגדיל את זמינות המוצרים ולקצר את זמני האספקה ללקוחות.

חוגלה קימברלי היא חברת מוצרי הצריכה בתחום הלא-מזון הגדולה בישראל. לחברה שלושה מפעלים: מפעל לייצור חיתולים בעפולה ושני מפעלים לייצור מוצרי נייר בחדרה ובנהריה.

במאי 1996 מכרה חברת מפעלי נייר אמריקאיים-ישראליים, החברה האם של חוגלה, כ-50% ממניותיה לקימברלי קלארק. קימברלי קלארק הוא קונצרן מוצרי נייר ומוצרי ספיגה, המשווק בין היתר את המותגים האגיס וקלינקס. הקונצרן פעיל ב-150 מדינות ומעסיק יותר מ-60 אלף עובדים. מחזור הקונצרן עומד על כ-14 מיליארד דולר בשנה.

בשנת 1999 רכשה חוגלה קימברלי חברה בתורכיה בשם OVISAN, העוסקת בייצור חיתולים, והיא מנוהלת על ידה.

חוגלה קימברלי שולטת (כ-60%) בשוק החיתולים עם המותגים האגיס וטיטולים. כמו כן היא מייצרת את מוצרי הנייר תחת המותגים קלינקס, לילי ומולט, מייצרת חיתולים למבוגרים תחת המותגים דיפנד ושיקמה ומייצרת מוצרי נייר לשוק המוסדי והרפואי.

המכירות חוגלה קימברלי הסתכמו בשנת 2001 בכ-850 מיליון שקל. החברה נמצאת בבעלות מפעלי נייר אמריקאיים-ישראליים (49.9%) וקימברלי קלארק (50.1%).