בשדה תעופה אילת יוקם מסוף חדיש ב-20 מיליון שקל למרות העברתו

רש"ת: השדה צפוף מדי * הקמתו תימשך כ-18 חודש; חמש שנים אח"כ יופעל השדה החדש

רשות שדות התעופה מתכוונת להקים בשדה התעופה של אילת טרמינל חדש, בעלות של 20 מיליון שקל. זאת, למרות שהשדה עומד לעבור צפונה. כך נודע ל"גלובס". הרשות טוענת, כי הטרמינל החדש נחוץ עקב הצפיפות הרבה במסוף הפועל היום.

רוב התנועה בשדה תעופה אילת (88%), שעוברים בו 1.3 מיליון נוסעים בשנה, היא פנים-ארצית.

ב-2001 חלו ירידות של 52% בנוסעים הבינלאומיים, ושל 5.8% בנוסעי טיסות-פנים. מספר הטיסות הבינלאומיות ירד ב-29.7%, והטיסות הפנים-ארציות, שביצעו ארקיע וישראייר, ירדו ב-12%. בימים עמוסים מתבצעות בשדה כ-100 תנועות מטוסים.

טרמינל אילת הוקם בשנות ה-50, אך עבר מאז שלוש תוכניות הרחבה ושיפוצים. השנה נוספו לו שתי מעליות נוסעים, דלפקי בידוק, מערכת מיזוג חדשה, וכן בוצעו שיפורי ארכיטקטורה. לטענת הרשות, בסופי שבוע ובתחילתו מפריע עומס הנוסעים הבאים ויוצאים גם לתנועה בכביש הראשי, והצפיפות גורמת גם לקטטות.

מנהל שדה אילת מטעם הרשות, זאב שריג, אמר, כי הוא תומך בהקמת טרמינל חדש, למרות התוכניות להעברת השדה כולו צפונה, ככל הנראה לאיזור עין-עברונה. "העברת השדה תוכל להתבצע רק בעוד שבע שנים, ואנחנו צריכים משהו מתאים לתקופת הביניים. הטרמינל החדש יוקם בחורשה מצפון לטרמינל הקיים. בכוונתנו להפעילו לנוסעים פנים-ארציים, ולראשונה הם יופרדו מנוסעים בינלאומיים".

בד בבד, תקף שריג את המתנגדים להעברת השדה צפונה, בהם ראש עיריית אילת, גבי קדוש. "חייבים להעביר את השדה, כיוון שהוא מפריע לעיר כולה. הוא מחלק אותה לשניים, והיא לא יכולה להתרחב. בנוסף, היקף תנועת הנוסעים מצריך שדה, שמסוגל לטפל במספר נוסעים גדול פי שישה-שבעה מיכולת השדה הנוכחי. "כשמטוס מפעיל מנועים לקראת המראה, אי אפשר להוציא נוסעים למטוס שממריא אחריו. ישנה גם סוגיית בטיחות. מטוסים ממריאים, נוחתים ומסיעים על אותו מסלול. צריך מסלול הסעה נפרד, רחבות חנייה גדולות ומגדל פיקוח ראוי. השדה החדש, במרחק 12 ק"מ מאילת, יאחד את פעילות שדות אילת ועובדה. אם יוקם כביש בינעירוני אפשר יהיה להגיע אליו במהירות".

הקמת טרמינל חדש באילת כבר אושרה על ידי מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, ועל ידי מועצת המנהלים, בראשות צבי שלום, אך טרם פורסמו מכרזי הבנייה. הקמת הטרמינל תימשך, לפי ההערכות, כשנה וחצי, מה שיותיר כחמש שנים בלבד בין פתיחתו לבין פתיחת השדה החדש המתוכנן מצפון לאילת.