מע"ץ מגבשת תוכנית להקמת חניוני מנוחה לנהגי משאיות, לאור מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות פי 7 מנהגי רכב פרטי. על פי קווי התכנון הראשוניים, יוקמו שני חניונים בכביש 90 (כביש הערבה), חניון נוסף בכביש 40, וכן חניון בגליל.
בנוסף, שוקלים להקים גם חניונים בכניסה לערים הגדולות, כדי לווסת את כניסת המשאיות לערים ולא לאפשר כניסתן בשעות העומס. על פי החוק, נדרש נהג משאית לנוח כל 4 שעות, אך בפועל לא תמיד מתאפשרת המנוחה, בעיקר על צירי תנועה מהירים.
בנוסף, מבצעת מע"ץ, באמצעות המשטרה, בדיקות שקילה למשאיות, כדי להתמודד עם נהגי משאיות המובילים סחורות בעומס יתר. מעבר לבעיות התנועה שנגרמות ממשאיות כאלה, הנזק החמור ביותר הוא להרס התשתית של הכביש. הוצאות שקילת המשאיות נעשות במימון מע"ץ, וזאת בשל החשיבות הרבה שרואים בהנהלת מע"ץ בהתמודדות עם התופעה שמהווה אסון מבחינת בטיחות בדרכים וגם מבחינה כלכלית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.