כנס יזמים יציג את כל סוגיות כביש 431 - כביש ה-PFI הראשון

עד כה הביעו מספר חברות תשתית גדולות עניין במכרז: שפיר הנדסה, האחים רויכמן, דניה סיבוס ועוד. כביש 431, שייסלל בשיטת ה-PFI, הוא הכביש הראשון בארץ שימומן באמצעות הסקטור הפרטי, להבדיל מחוצה ישראל, שנסלל בשיטת ה-B.O.T

חברת ענבל, ועדת הפרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי, תקיים מחר (ב') כנס יזמים לקראת המכרז לכביש 431. לכנס צפויים להגיע עשרות חברות תשתית שהביעו עניין בפרויקט, והבטיחו מראש את בואן. מע"ץ פרסמה את המכרז למיון מוקדם לפני כחודש.

עד כה הביעו מספר חברות תשתית גדולות עניין במכרז: שפיר הנדסה, האחים רויכמן, דניה סיבוס ועוד. כביש 431, שייסלל בשיטת ה-PFI, הוא הכביש הראשון בארץ שימומן באמצעות הסקטור הפרטי (להבדיל מחוצה ישראל, שנסלל בשיטת ה-B.O.T). התשלום עבור עבודת ההקמה, האחזקה והתפעול הוא על-ידי היזמים, אשר ישכירו את הכביש למדינה. בשונה מכביש חוצה ישראל, כביש 431 לא יהיה כביש אגרה.

לאור חדשנות הפרויקט ומורכבותו, החליטו באוצר ובמשרד התחבורה לערוך יום הסברה מפורט ליזמים. בכנס יציג את התוכנית מתכנן הכביש, אלי וייס, וכן יכלול הכנס סיור לאורך התוואי. בשלב השני ירצו בפני היזמים בכירי משרד האוצר, התחבורה ומע"ץ ויועצים חיצוניים.

על פי סדר היום, מתוכננת סקירה יסודית של הפרויקט על כל היבטיו: סמנכ"ל כלכלה ותכנון במשרד התחבורה, צ'ארלי סלומון, ידגיש את ההיבטים התחבורתיים; ראש תחום תחבורה, אגף התקציבים של משרד האוצר, אופיר קרני - את ההיבטים הפיננסיים; סמנכ"ל מע"ץ, אינג', יוסי קופ - היבטים הנדסיים.

הדגש העיקרי בכנס הוא על המסגרת הפיננסית. מעבר להרצאה של קרני וסגן החשב הכללי לאוצר, דודי גרשנוביץ, תינתנה שתי הרצאות נוספות בהיבט זה: יועץ פיננסי מחברת young and ernst & TASK, רן שלח, והיועץ הפיננסי שחר זיו מזיו את האפט.