מרקוני מכרה ל-Airspan האמריקנית את חטיבת האלחוט בלוד

AirSpan

האמריקנית, ספקית של ציוד לרשתות פס רחב אלחוטיות (Fixed Wireless) הנסחרת בבורסת הנאסד"ק, הודיעה אתמול (ג') כי תרכוש את כל מניותיה של חטיבת האלחוט הישראלית של מרקוני, יצרנית ציוד התקשורת הבריטית, תמורת 3 מיליון דולר במזומן.

החטיבה הישראלית מפתחת את ה-Wireless Internet Protocol Local Loop) WipLL), ממוקמת בלוד, ומעסיקה כ-60 עובדים. על-פי הודעתה של איירספאן, הכנסותיה של החטיבה ברבעון השלישי של השנה מוערכות בכ-2.8 מיליון דולר. מרקוני רכשה את החטיבה מ-RDC Communications הישראלית תמורת 39 מיליון דולר בשנת 1998. בכך, למעשה, נוטשת מרקוני את עסקיה בישראל, לאחר שלפני כשנה מכרה את חטיבת המערכות הרפואיות שלה בחיפה, אותה רכשה בשעתו מאלסינט, לחטיבה הרפואית של קונצרן פיליפס. החטיבה בחיפה מפתחת מערכות CT וחיישנים.

איירספאן דיווחה אתמול כי היא צפויה לעקוף את קונצנזוס האנליסטים לגבי הכנסותיה ברבעון האחרון, והעמידה את תחזיתה על 9.5-9 מיליון דולר, לעומת תחזיות אנליסטים בשיעור של 7.2 מיליון דולר. החברה טוענת שתרשום רווח למניה גבוה יותר מזה שנצפה על ידי האנליסטים, שנקבע על 16 סנט למניה. ברבעון הרביעי צופה החברה לרשום הכנסות בשיעור של 12 מיליון דולר.

הודעתה של החברה אוששה במעט את מנייתה, שרשמה ביום ב' האחרון את מחיר השפל שלה מאז הונפקה באמצע שנת 2000, 42 סנט, שהעניק לה שווי שוק של 15.6 מיליון דולר בלבד. החברה פיטרה בתקופה האחרונה כ-8% מעובדיה.

העסקה עדיין נדרשת את אישור הרשות להגבלים עסקיים בישראל, ואיירספאן מעריכה שאישור זה יתקבל עד סוף השנה.