קבוצת ויה מאריס זכתה במכרז למתקן התפלת המים באשדוד בהיקף של 90 מ' ד'

הקבוצה כוללת את קב' אביב, תה"ל מהנדסים יועצים, טמבור מקב' גרנית, גאון אגרו תעשיות ואוקיאנה תעשיות מתקדמות; זו הזכייה השניה של הקב' במכרז על מתקן התפלה

קבוצת ויה מאריס זכתה היום (א') במכרז TURN-KEY של חברת מקורות להקמת מתקן התפלה באשדוד, להפקת 45 מיליון מ"ק מים בהשקעה של כ-90 מיליון דולר.

זכיה זו הינה זכיה שניה של VIA MARIS במכרז הקמתו של מתקן התפלה בהיקף של 30 מיליון ממ"ק לשנה בפלמחים.

קבוצת ויה מאריס כוללת את קבוצת אביב , תה"ל מהנדסים יועצים, טמבור מקבוצת גרנית , גאון אגרו תעשיות ,אוקיאנה תעשיות מתקדמות וטדגואה הספרדית.

במכרז התמודדה גם קבוצת אשדוד דיסלינישן, שמורכבת מחברות ברן ואיוניקס האמריקנית, אך לא זכתה בו.

מתקן ההתפלה של מקורות יוקם באתר תחנת הכוח אשכול באשדוד, בעקבות הסכמות שאליהן הגיעו מקורות וחברת החשמל על תשלום דמי חכירה והפעלת המתקן. מקורות מפעילה מתקן התפלה גם באילת.

על-פי הערכת מקורות, עלות המים המותפלים שיופקו בו, בדומה למתקני ההתפלה בפלמחים ובמפרץ חיפה, תהיה 54 סנט למ"ק. עלות המים שיופקו במתקן באשקלון תהיה כ-50 סנט למ"ק בלבד. העלות הנמוכה יותר הושגה בשל גודלו של המתקן, שיפיק 100 מיליון מ"ק מים בשנה.

לדברי יו"ר מקורות, אורי שגיא, המתקן באשדוד יוקם על פני שטח של כשבעה דונמים בלבד, כרבע מהמקובל במתקנים דומים, כדי לחסוך בשטח. המים יותפלו בשיטת האוסמוזה ההפוכה, המקובלת בעולם. החוזה בין הצדדים ייחתם בעוד כחודשיים. השלמת המתקן צפויה בקיץ 2004.

מתקן ההתפלה של מקורות מצטרף לעוד ארבעה מתקני התפלה, שיוקמו בארץ במהלך השנתיים הקרובות, בפלמחים, באשקלון, בחוף הכרמל ובקיסריה. מתקנים אלה יפיקו כ-300 מיליון מ"ק מים מותפלים בשנה.

על-פי החלטת הממשלה, עד 2005 יוקמו בארץ מתקנים שיפיקו כ-400 מיליון מ"ק מים מותפלים, המהווים את מחצית הצריכה העירונית. על-פי הערכות, הגדלת הכמות תתאפשר באמצעות הרחבת מתקנים קיימים, או תוספת של מתקנים קטנים כדוגמת פלמחים וחוף הכרמל, המייצרים כ-35 אלף מ"ק מים כל אחד.