וואלה! קיבלה הלוואה של 3.3 מיליון דולר מבזק בינלאומי ו"הארץ"

מפעילת פורטל האינטרנט הפופולרי בישראל, וואלה!, מקבלת מנת חמצן נוספת מבעלי השליטה בה. באסיפת בעלי המניות של החברה, שנערכה אמש, אושרה קבלת הלוואה בסך 3.3 מיליון דולר מבזק בינלאומי, המחזיקה בכ-36% ממניות החברה, ומהוצאת "הארץ", המחזיקה בכ-34.8% מהמניות. בזק בינלאומי תעמיד לרשות וואלה כ-3 מיליון דולר וקבוצת "הארץ" כ-279 אלף דולר.

ההלוואה ניתנה במסגרת התחייבותן של בזק בינלאומי ו"הארץ" להעמיד לרשות וואלה, בעקבות המיזוג עם IOL, ‏10 מיליון דולר. עד כה הזרימו בזק בינלאומי ו"הארץ", כ-6.7 מיליון דולר, בעיקר במסגרת הנפקת הזכויות שערכה וואלה בחודש מארס, בה גייסה החברה 7.3 מיליון דולר (מתוכם 5.7 מיליון דולר באמצעות בזק בינלאומי ו"הארץ"). על פי הודעת וואלה, פירעון ההלוואה יתבצע באמצעות הנפקת זכויות נוספת שמועדה טרם נקבע.

קבלת ההלוואה מאפשרת לוואלה להחזיר את התחייבויותיה לבנקים. נכון לסוף הרבעון השני, לוואלה היו התחייבויות לטווח קצר של 6.8 מיליון שקל לבנקים והתחייבויות נוספות בסך כ-6.5 מיליון שקל לספקים ונותני שירותים. נכון לאותו מועד ההון העצמי של וואלה עמד על כ-14.9 מיליון שקל ומימן מאזן של כ-42 מיליון שקל.

מבחינת תוצאותיה הכספיות, וואלה המשיכה ברבעון השני להציג שיפור בתוצאות, אם כי החברה עדיין מפסידה סכומים ניכרים. הכנסותיה של וואלה ברבעון השני הסתכמו בכ-6 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון ברבעון הקודם וכ-2.7 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, בצד של עלות ההכנסות, וואלה הצליחה לצמצם את ההוצאות לכ-3.6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 3.9 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. כתוצאה מכך הרווח הגולמי של וואלה הסתכם ברבעון השני בכ-2.5 מיליון שקל. אך כאמור, בשורה התחתונה, עדיין מציגה וואלה הפסדים. ברבעון השני הפסידה וואלה כ-4.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון הקודם והפסד של כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל. את שנת 2001, סיימה וואלה עם הפסד עצום של כ-64 מיליון שקל. וואלה פועלת בתחום ניהול שירותים ומדיה באינטרנט. במסגרת הזו היא מפעילה את הפורטל וואלה!, קניון המסחר האלקטרוני וואלה-שופס ואת לוח המודעות האינטרנטי הגדול בישראל. קבוצת "הארץ" הפכה לאחת מבעלי המניות הגדולים בחברה בעקבות המיזוג בין וואלה ל-IOL. על פי נתוני טלסקר מחודש מאי, כ-82.8% מגולשי האינטרנט מעידים שהם מבקרים באתרי וואלה ו-iol מדי חודש.