מפעל שלאון קיבל בחזרה 250 עובדים בעקבות ההזמנות לייצור מסיכות גז

מפעל שלאון בקריית-גת המייצר מסיכות גז נדרש לאחרונה לקבל חזרה כ-250 עובדים שפוטרו לפני מספר חודשים ואף לאמן עובדים חדשים כדי לעמוד בנטל ההזמנות החדשות של מערכת הביטחון לערכות מגן אישיות - מסר היום מנכ"ל המפעל מיכאל בראל לוועדה לביקורת המדינה שדנה בדלתיים סגורות על מוכנות העורף למלחמה כימית-ביולוגית.

בראל אמר כי העובדים פוטרו לפני כמחצית השנה כשירד מספר ההזמנות. הוא ציין עם זאת את מנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון, אשר דאג לפחות לשריין מלאי של חומרי גלם בתקופת השפל, למקרה שהמפעל יידרש לחדש את ייצור הערכות בקצב מוגבר ובלוח זמנים מקוצר, עתה עובד המפעל מסביב לשעון להשלים הזמנה של 300 אלף ערכות."זה היה צעד נבון מצד המנכ"ל", אמר בראל.

הוא אמר כי לא ניתן לווסת את עבודת המפעל בייצור לייצוא מאחר שהיקף הייצוא עומד רק על 10%-15% מנפח הייצור השנתי. היו"ר הקודם של הוועדה לביקורת המדינה, היום השר עוזי לנדאו, לחץ בשעתו על מערכת הביטחון לקבוע למפעל תכנית ייצור רב שנתית שמנע תקופות גאות ושפל ותנועת עובדים החוצה ובחזרה.

בדיון שנערך היום התרשמה הוועדה כי תוקנו ליקויים במערך ההגנה מפני לוחמה כימית וביולוגית עליהם הצביע מבקר המדינה לפני שנתיים, ויש התקדמות רבה מאד במוכנות העורף ללוחמה לא קונבנציונאלית.

לוועדה נמסר כי בראשית השבוע נרשם מספר שיא של אזרחים - 35 אלף - אשר ביקשו ביום אחד לרענן את ערכות המגן שלהם ב-33 התחנות שנפרסו ברחבי הארץ. עוזר שר הביטחון שאול חורב מסר כי יש מלאי מספיק של ערכות לכלל האוכלוסיה בכל נקודת זמן.