מפעל תעשיות גולן של התעשייה האווירית יפתח וייצר מושבי מטוס לחברת סוקאטה

היקף מכרז הפיתוח מסתכם ב-600 אלף דולר, והתחזית השנתית לייצור המושבים מוערכת על ידי התעשייה אווירית ב-500 אלף דולר

יצרנית המטוסים הצרפתית סוקאטה, בחרה במפעל תעשיות גולן הפועל בחטיבת כלי הטייס הצבאיים של התעשייה האווירית, לפיתוח וייצור מושבים סופגי אנרגיה למטוס מנהלים שלה. המטוס המכונה TBM-700, הוא מטוס טורבו-פרופ, בעל מדחפי סילון, והוא מיועד להטסת עד 6 נוסעים בתצורת מנהלים.

היקף מכרז הפיתוח מסתכם ב-600 אלף דולר, והתחזית השנתית לייצור המושבים מוערכת על ידי התעשייה אווירית ב-500 אלף דולר. חברת סוקאטה מייצרת מטוסים קלים ומטוסי מנהלים, והיא שייכת לקונצרן EADS, הבעלים של קונצרן איירבס המייצר מטוסי נוסעים סילוניים.

המושבים סופגי האנרגיה (CRASHWORTHY) מסוגלים לספוג את האנרגיה הנוצרת בזמן התרסקות או נחיתה קשה במסוקים ומטוסים. בעת התרסקות כזאת, מופעלים לחצים של בין 30-60 ג'י על גוף כלי הטייס.

המושבים מיועדים לספוג את כוחות הכבידה האלה, ולהפחית אותם לרמה שאינה מזיקה לגוף האדם. על פי דרישות מינהל התעופה האמריקני (FAA) על כל מסוק או מטוס חדש, כולל מטוסי טורבו-פרופ המטיסים עד תשעה נוסעים שיוצרו החל משנת ייצור 1994, להיות מצוידים במושבים מסוג זה.

התעשייה האווירית מסרה היום (א') כי המושבים של תעשיות גולן עברו בהצלחה שתי תאונות קשות, והצילו את היושבים בהם. מנהל המפעל, אהוד נתיבי, מסר כי הזכייה בחוזה של סוקאטה מעידה על יכולת טכנולוגית גבוהה במפעל, והוא העריך כי העבודה בפרוייקט תוביל לחוזים חדשים של פיתוח וייצור.

תעשיות גולן סיפק מושבים סופגי אנרגיה ללקוחות בבריטניה, איטליה, שווייץ, צ'כיה, צרפת, הודו וארה"ב. היקף המכירות שלו הסתכם בשנת 2001 ב-6.2 מיליון דולר, ובשנת 2002 הושגו עד כה מכירות של כ-6.5 מיליון דולר.