משרד השיכון: איננו מתערבים בהכרעות בוועדות התכנון

זוהי תגובת משרד השיכון לפניית החברה להגנת הטבע ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה למנוע את התערבות נציגי משרד השיכון בוועדה המחוזית מרכז בדיון החוזר בתוכנית בן-שמן

"משרד השיכון אינו מתערב בנושאים קונקרטיים העומדים להכרעה בוועדות התכנון. נציגי המשרד בוועדות נהנים מחופש פעולה על פי שיקול דעתם, אך יחד עם זאת, הם אמורים לייצג את מדיניות המשרד, ואין בכך כל סתירה".

זוהי תגובת משרד השיכון לפניית החברה להגנת הטבע ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה למנוע את התערבות נציגי משרד השיכון בוועדה המחוזית מרכז בדיון החוזר בתוכנית בן-שמן.

לטענת שרנסקי, פניית החברה להגנת הטבע ליועץ המשפטי זורה חול בעיני הציבור. לדבריו, באחריות משרד השיכון לאמוד את היקף צורכי הדיור, לקבוע את ההתפלגות הגיאוגרפית של המלאי התכנוני ולקדם פיתוח תשתיות על פי מדיניות הממשלה, ולכן לא יתכן שנציגי משרד השיכון יפעלו במנותק מן האסטרטגיה וקווי החשיבה של המשרד.

פניית החברה להגנת הטבע לרובינשטיין באה לאחר שהוועדה המחוזית מרכז דחתה תוכנית להקמת שכונת מגורים ובה 1,200 יחידות דיור עבור העיר לוד, בשטחי מושב בן שמן. הדחייה באה לאחר שהוועדה קיבלה את טענת הארגונים הירוקים, לפיה שטח התוכנית מוגדר בתוכנית המתאר המחוזית כנחל.

מספר ימים לאחר דחיית התוכנית פנה מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, לנציגת המשרד בוועדה, דינה וולקוב, וביקש דיון מחודש. בתגובה פנתה החברה להגנת הטבע לרובינשטיין בדרישה למנוע התערבות של שרים ונציגיהם בהחלטות הוועדה, שאמורות להיות מקצועיות לחלוטין ומשוללות כל השפעה פוליטית.

לדברי שרנסקי, אישור התוכנית יכול היה לחזק את העיר לוד, שסובלת מבעיות רבות. לטענתו, מאז ראשית 2002 הוגשה בקשה אחת בלבד להיתר בנייה בלוד, וגם זאת למספר יחידות דיור בודדות.