רוצה חלונות 98? בחינם? עכשיו? קיבלת

למה לחכות שמערכת ההפעלה תגיע למדפים? תוך 7 צעדים מהירים ובאדיבותה של רשת האינטרנט, גם המחשב האישי שלכם יהפוך למכונת חלונות 98 משומנת. אגב, האם שווה לעבור בכלל?

כמעט כל שלוש שנים יוצאת מבית התוכנה הגדול בעולם בסיאטל מערכת הפעלה חדשה. וכל העולם, כמו עדר כבשים אחד גדול, רץ באמוק אל המדפים ורוכש במיטב כספו את הגרסה החדשה של החלונות. הבאה בתור, היא חלונות 98. גרסאות בטא ראשוניות שלה כבר מסתובבות פה ושם, בעיקר על מחשביהם של מפתחים ברי מזל, או מי ששילם כדין (!) וקיבל את תוכנת ההתנסות הנחשקת.

מי שרוצה, ימשיך לשלם. גם עבור גרסאות בטא. מי שרוצה יותר, ויש לו מודם, יכול להעניק למחשבו את פרצופה של ה-98, עכשיו, בחינם, באדיבות מיקרוסופט ורשת האינטרנט.

באופן די מפתיע, או לא, חלונות 98 לא שונה בהרבה מחלונות 95. היא מגיעה עם שינוי קל בממשק המשתמש, תמיכה רחבה יותר לחומרה חדשה ועוד תכונות חדשניות. אבל, חלק ניכר מהתכונות האלו אפשר להשיג בדרכים אחרות. החידוש העיקרי בחלונות 98, הוא דפדפן האינטרנט אקספלורר 4.0 (ובקיצור - IE), הנתמך גם על ידי חלונות 95 וגם על ידי חלונות NT. דפדפן זה, שהפך לסלע מחלוקת בין מיקרוסופט לשאר העולם, אכן נושא בחובו תכונות של מערכת הפעלה הבאה, ה-98. אותן תכונות יעזרו גם לכם לקפוץ דור ב-7 צעדים קלים.

לפני הכל, הבא נדפדף לכתובת האינטרנט הבאה:

www.microsoft.com/download

עכשיו, יש להוריד את התוכנה למחשבכם (או לשלם 5 דולר ולקבל את הסי.די.רום של ה-0.4 IE. ולהלן הצעדים הבאים:

1.

ראשית, התקינו את תוכנת ה-0.4 IE, או 10.4 IE (הכולל גרסה עם תמיכה בעברית), שזה עתה הורדתם מהאתר.

2.

בגרסה החדשה של חלונות, הסייר שינה מעט את פניו, הוא מכיל סרגל WEB שמאפשר לצפות גם בתוכן הכונן הקשיח שלך וגם בדפי WEB, והכל תחת קורת גג אחת - הסייר. פתח את לוח הבקרה ובחר בפקודה הוספה והסרה של תוכניות על ידי דאבל-קליק. בתחתית תיבת הדו-שיח שתיפתח, תופיע רשימת כל התוכניות שהתקנת בחלונות עד כה. בחר מתוך הרשימה את Explorer 0.4 Internet ולחץ על הוספה/הסרה. עכשיו תוכל לבחור בהוספה, או הסרה, של עדכון מרכיבי המכתבה (component Desktop Update). אם בחרת בהוספה, ויש לך גישה לאינטרנט, תחובר אוטומטית לאתר של מיקרוסופט, ומשם הורד את התכונות הרצויות).

3.

בחר אם להציג או להסתיר כל רכיב חדש שנוסף לסרגל הכלים של הסייר. לשם כך, בחר בתפריט "תצוגה", בפקודה "כלים", כדי להציג תפריט משנה של כל הסרגלים הזמינים.

4.

אפשר גם לעצב את תצוגת התיקיות, על ידי בחירה בתפריט "התחל", בפקודה "הגדרות", ומשם, "אפשרויות בתיקיות". בכרטיסיה הכללית, אתה יכול לבחור בין סגנון מוגדר מראש (Predefined Styles) כמו סגנון WEB וסגנון קלאסי, או לבחור בהתאמה אישית של התצוגה.

5.

4.0 IE מגיע עם שני סרגלים מוגדרים מראש. אחד שדומה מאוד למכתבה הסטנדרטית של חלונות, והשני שמחבר את המחשב שלך לאינטרנט. סביר להניח שתרצה ליצור גם סרגל כלים משלך. לכן, הקלק על הלחצן הימני בעכבר בכל אזור ריק בשורת המשימות, ובחר בפקודה "סרגלי כלים", וב"סרגל חדש". לאחר מכן בחר בתיקייה הרצויה ואשר את הפעולה. אתה יכול לאחוז בכל סרגל כלים ולגרור אותו לשורת המשימות, או לכל מקום אחר במסך. אתה אפילו יכול להצמיד אותו לאחד מקצוות המסך. 6.

כמה מהשיפורים הנחמדים והפשוטים של חלונות 98 כבר כלולים בחלונות 95 בגרסת ההפצה של יצרני OEM (יצרני מחשבים המתקינים את חלונות על המחשב לפני המכירה). 2OS/R - זו הגרסה העדכנית ביותר של חלונות 95 והיא כוללת שיפורים בולטים ביחס לגרסה המקורית, כמו מערכת הקבצים החדשה 23FAT, תמיכת דרייברים לכמה אבזרי Serial Bus) USB Universal), חיוג לרשת ומעבדי MMX. אם אין ברשותך את גרסת 2OS/R, אתה יכול להוריד כמה מהתכונות שלה בחינם, מהכתובת הבאה:


www.microsoft.com/windows

מיקרוסופט לא מאפשרת להוריד את כל התכונות של 2OS/R, כמו 23FAT, מחשש שהתקנה לא מקצועית על מחשב שכבר עובד במערכת הישנה תגרום לנזק בלתי הפיך לקובצי 61FAT. בכל זאת, אפשר להוריד מהאתר הרבה תכונות אחרות. וגם זה משהו.

7.

הקלקה ימנית באזור ריק במכתבה ובחירה בפקודה "Desktop View Active", תהפוך את מראה המכתבה שלך לדמוי אינטרנט, אך עדיין תוכל להריץ תוכניות. הרעיון שעומד "המכתבה האקטיבית" הוא של טכנולוגיית PUSH - קליטה של ערוצים, "תחנות" המשדרות מידע וחדשות מסווגים לפי נושאים, והצגתם על המכתבה במקום ה"טפט" הרגיל של חלונות, או במקום שומר המסך. אפשר לגלוש באינטרנט ולהרשם כ"מנוי" לאתר מסוים, שעוסק בנושאים המעניינים אותך. האתר יעדכן את המידע המוצג על המכתבה האקטיבית שלך בכל פעם שיחולו בו שינויים (כמובן בהתאם לתדירות העדכון שתקבע). כך תוכל לשוטט באתר -Off Line ובכל זאת, להיות תמיד מעודכן במידע שיורד מהאינטרנט ישירות למכתבה שלך, אוטומטית,במינימום פעילות יזומה.

גם למי מכם שבאופן כפייתי מוכרחים להחליף את מערכת ההפעלה שלהם בכל פעם שמיקרוסופט יוצאת עם גרסה חדשה, כדאי להתקין עכשיו את 0.4 IE ולו כדי להקל על המעבר אל מערכת ההפעלה החדשה בעתיד. חשוב לזכור שחלק ניכר מהתכונות של מערכת ההפעלה עדיין אינן זמינות, גם לאחר שהחיינו מעט את מערכת ההפעלה הישנה שלנו. חלונות 98 כוללת את כל התכונות שיש לגרסה 2OS/R, שאין להשיג כעת באופן נפרד מגרסה זו, כמו 3 DriveSpace ,23FAT, וניהול טוב יותר של חסכון בחשמל.

אז נכון, אומנם, מיקרוסופט טרם הכריזה על חלונות 98, אך מי שכבר טרוד בשאלה "לקנות או לא להיות" בכל פעם שמיקרוסופט מוציאה לשוק מוצר חדש, שיעשה משהו עכשיו. לקנות - תמיד אפשר. « סול צבי « רוצה חלונות 98? בחינם? עכשיו? קיבלת « למה לחכות שמערכת ההפעלה תגיע למדפים? תוך 7 צעדים מהירים ובאדיבותה של רשת האינטרנט, גם המחשב האישי שלכם יהפוך למכונת חלונות 98 משומנת. אגב, האם שווה לעבור בכלל? « סול צבי « רוצה חלונות 98? בחינם? עכשיו? קיבלת « למה לחכות שמערכת ההפעלה תגיע למדפים? תוך 7 צעדים מהירים ובאדיבותה של רשת האינטרנט, גם המחשב האישי שלכם יהפוך למכונת חלונות 98 משומנת. אגב, האם שווה לעבור בכלל?