שובן של העמותות: משרד השיכון מזמין עמותות להקים 452 יח"ד בצור נתן

הבנייה באמצעות עמותות היתה נפוצה בראשית שנות ה-90, אך היא נעצרה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שחשף שחיתויות והעלמות מס רבות. לבנייה באמצעות עמותות התנגדה גם התאחדות הקבלנים, הטוענת שהעמותות נהנות מהטבות שאינן ניתנות להם

משרד השיכון פרסם בשבוע שעבר (ה') לראשונה מכרז הקורא לעמותות לחכור חמישה מתחמים להקמת 452 יחידות דיור בצור נתן, וכן שטח להקמת מרכז מסחרי. צור נתן הוא מושב שיתופי על קו התפר, מצפון לכוכב יאיר. תוכנית משרד השיכון היא חלק מתוכנית לחבר בין כוכב יאיר, צור יגאל וצור נתן, ולהקים במקום יישוב עירוני גדול.

הבנייה באמצעות עמותות היתה נפוצה בראשית שנות ה-90, אך היא נעצרה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שחשף שחיתויות והעלמות מס רבות. לבנייה באמצעות עמותות התנגדה גם התאחדות הקבלנים, הטוענת שהעמותות נהנות מהטבות שאינן ניתנות להם.

התקנות החדשות קובעות, שחבר עמותה לא יוכל למכור את דירתו במשך שלוש שנים מיום קבלת החזקה על הדירה. הערה על כך תרשם אצל רשם המקרקעין. הפרת תקנה זו תגרור תשלום פיצוי מוסכם למשרד השיכון בסך של 40 אלף שקל.

להערכת משרד השיכון, עלות דירה הנבנית באמצעות עמותה נמוך יותר ב-20%-15% מעלות בניית דירה רגילה. החסכון נובע מצמצום ברווח היזמים, צמצום הוצאות על שיווק ופרסום וחסכון במסים.