נבדק מיזוג בין רשת הום סנטר לרשת בסט ביי

במסגרת זו צפוי איחוד הפונקציות הניהוליות, הלוגיסטיות והמסחריות של שתי הרשתות

פישמן רשתות, שרוכשת את מלוא הבעלות על בסט ביי, בודקת מיזוג הרשת עם הום סנטר, שבשליטת קבוצת פישמן. כך נודע ל"גלובס".

במסגרת זו צפוי איחוד הפונקציות הניהוליות, הלוגיסטיות והמסחריות של שתי הרשתות. גם אם יתקיים איחוד בין שתי הרשתות ברמת המטה, הרי ששני המותגים הקמעונאיים ימשיכו להתקיים בנפרד. עם זאת, עומד להיערך פיילוט לשילובה של בסט ביי כחנות בתוך חנות בסניפי הום סנטר בחנויות סופר הום סנטר, המשתרעות על שטח של כ-5,000 מ"ר.

לפני מספר שנים הופעלו חנויות החשמל של א.ל.מ בסניפי הום סנטר על בסיס חנות בתוך חנות, אולם פעילות זו לא הצדיקה את עצמה על-פי פרמטר של רווח למ"ר. על כן החליטה הום סנטר בשנים האחרונות להתמקד במכירת מוצרי חשמל קטנים בלבד שמניבים רווחיות גבוהה יותר למ"ר.

בכירים ברשתות גורסים, כי בין הום סנטר לבין בסט ביי קשה לקיים סינרגיה בתחום הלוגיסטיקה, מאחר והום סנטר פועלת על בסיס אספקה מהיבואנים לחנויות ובסט ביי פועלת על בסיס אספקה מהספקים לחנויות.

כפי שפורסם ב"גלובס", הושגה הסכמה עקרונית להעברת מלוא השליטה ברשת מוצרי החשמל בסט ביי לידי פישמן רשתות. עד כה החזיקה קבוצת פישמן ב-49% מרשת בסט ביי, ואילו ביתרת ה-51% החזיק נריה שטראוכלר, מייסד הרשת.

לפני כשלוש שנים קבוצת פישמן רכשה 49% מבסט ביי מידי משפחת שטראוכלר, לפי שווי חברה של כ-10 מיליון דולר. היום מחזיק פישמן באופציה לרכוש את חלקו של שטראוכלר לפי אותו שווי.

למרות המעבר למודל חנויות מוקטן, עומדת בסט ביי להקים שלושה סניפים נוספים בפורמט ענק, של שטח של 2,000 מ"ר כל אחד, לאחר שהתחייבה למיקומים שסגרה מראש. הרשת עומדת להקים סניפי ענק בחיפה, ירושלים ובבאר-שבע. זאת בנוסף לסניף הענק במתחם קניון איילון, המשתרע על שטח של כ-2,000 מ"ר ובנוי על-פי מותגים ולא על-פי קטגוריות מוצרים.

כפי שפורסם ב"גלובס", בהמשך לרכישת מלוא האחזקות בבסט ביי עשויה קבוצת פישמן למזג את בסט ביי עם רשת מוצרי חשמל מתחרה בענף. אחת האפשרויות שעשויות להילקח בחשבון למיזוג רשת בסט ביי היא עם רשת א.ל.מ למוצרי חשמל.

זו לא תהיה פעם ראשונה שקבוצת פישמן נוקטת דרך זו של מיזוג רשת שיווק שבבבעלותה עם רשת מתמחה אחרת בענף. היא עשתה זאת כבר עם הנדימן שמוזגה עם הום סנטר, היא עשתה זאת עם רשת היפרטוי שמוזגה עם טויס אר אס. כמו כן מנהלת פישמן רשתות מגעים למיזוג רשת איי די דיזיין עם רשת ביתילי של משפחת איתני.

היקף הפעילות של בסט ביי מוערך בכ-200 מיליון שקל בשנה, ולה 15 סניפים. רשת הום סנטר מוכרת בהיקף של כמיליארד שקל ולה 42 סניפים.

אייל פישמן, מנכ"ל פישמן רשתות, מסר בתגובה: "אנו בודקים איפה ניתן לחסוך ולנצל את היתרון לגודל, ואנו עושים זאת בין החברות הנמצאות בשליטתנו המלאה. אם בסט ביי היתה שלנו ב-100% היה הגיון למיזוג, אולם עד כה העסקה לרכישת מלוא הבעלות על הרשת לא יצאה לפועל, כי לא נשלם את המחיר ששטראוכלר רוצה".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".