שלמה אייזנברג ובנימין יסלזון נעצרו ע"י רשות ני"ע בפרשת מניות חב' ערד

רשות ני"ע עצרה גם את מנהל התיקים הרי ספיר, דירקטור בערד * החשדות: עבירות מירמה, עבירות ניירות ערך ושיבוש הליכים

שלמה אייזנברג, בנימין יסלזון והרי ספיר נעצרו היום (ד') בידי רשות ניירות ערך, בעקבות העיסקאות שבוצעו לאחרונה במניות ערד שבידי אייזנברג. השלושה שוחררו בערבות בידי בית משפט השלום בתל-אביב.

אייזנברג הוא יו"ר ערד ובעל השליטה בחברה; יסלזון הוא בעל מניות בחברה; וספיר הוא מנהל תיקי ניירות ערך, דירקטור וחבר ועדת הביקורת בערד. החשדות המיוחסים לשלושה הם פרטים מטעים בתשקיף, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. דבר קיומה של חקירת הרשות פורסם לראשונה ב"גלובס" בחודש ספטמבר.

יסלזון שוחרר בערבות עצמית בסך 3 מיליון שקל, ערבות בנקאית בסך 1.5 מיליון שקל, והטלת עיקול על בית מגוריו בירושלים עד לגובה של 1.5 מיליון שקל. אייזנברג שוחרר בהפקדת ערבות עצמית וערבות בנקאית בסך 3 מיליון שקל כל אחת. ספיר שוחרר בהפקדת ערבות עצמית וערבות בנקאית בסך 400 אלף שקל כל אחת. כמו כן הוצאו נגד השלושה צווי עיכוב יציאה מהארץ.

עו"ד מיכל נבו-ברק, סגן מנהל מחלקת החקירות ברשות, טענה בבית המשפט, כי קבוצת אג"ש (אייזנברג, אברהם גזונטהייט ויורשיו של רודולף שפיצר), שהחזיקה ב-%30 ממניות ישרס הנסחרת בבורסה, ביקשה למכור מניות אלה לחברת ערד, שבשליטת אייזנברג.

אייזנברג ~נה לספיר, שהחזיק עבור לקוחות אחרים %4 ממניות ערד. הוא ביקש את סיועו של ספיר באיתור אנשים שניתן יהיה להציגם כמי שאינם בעלי עניין אישי בעיסקה, על מנת שניתן יהיה "למכור" להם את הכמות הנדרשת של מניות ערד, כדי שיוכלו להוות שליש מבעלי המניות, שאינם בעלי עניין, ואשר אישורם באסיפה הכללית דרוש היה לביצוע העיסקה.

בתיווכו של ספיר נפגש אייזנברג עם יסלזון. אייזנברג הציע לו להפוך ל"שותף אסטרטגי" בערד, והוסכם, כי בנימין יסלזון ואחיו מיכאל יקנו את מניותיה בערד של חברת אשרת יועצים פיננסיים שבבעלות אייזנברג. באמצעות חברה זו החזיק אייזנברג %7.5 נוספים ממניות ערד.

ליסלזון הובטח פיצוי אם יפסיד כתוצאה מן העיסקה, והוא הסכים ליטול חלק בעיסקה.

ראה הרחבה בשוק ההון « מאת יצחק דנון « שלמה אייזנברג ובנימין יסלזון נעצרו ע"י רשות ני"ע בפרשת מניות חב' ערד « רשות ני"ע עצרה גם את מנהל התיקים הרי ספיר, דירקטור בערד * החשדות: עבירות מירמה, עבירות ניירות ערך ושיבוש הליכים