המיליארדר הישראלי שאול אייזנברג מת מהתקף לב בסין

אייזנברג היה בעל אחזקות בכמה מהחברות הגדולות במשק הישראלי, בהן צים, החברה לישראל, כי"ל ובתי הזיקוק.

המיליארדר הישראלי בן ה75-, שאול אייזנברג, מת ביום ה' מדום לב, בעת שהותו בבייג'ין, בירת סין. אייזנברג, אחד הישראלים העשירים בעולם, אם לא העשיר שבהם, השאיר אשה ושישה ילדים (חמש בנות ובן). הלוויתו תיערך ככל הנראה בשבוע הבא.

אייזנברג היה בעל אחזקות בכמה מהחברות הגדולות במשק הישראלי, בהן צים, החברה לישראל, כי"ל ובתי הזיקוק. את עיקר עסקיו, שהתמקדו לאחרונה בתחומי האנרגיה והמים, עשה במזרח הרחוק, ובעיקר בסין, שם נמנה על המקורבים לשלטון. אייזנברג פעל רבות לפיתוח ולשיפור קשרי המסחר בין סין לבין ישראל.

שר האוצר דן מרידור אמר אתמול (ה'), כי "מדינת ישראל איבדה אחד מאזרחיה היקרים". ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף: "אייזנברג יחסר לי אישית".

מותו של אייזנברג הוא אבידה קשה גם לתעשיינים. "הוא היה הצגה של איש אחד", אמר אתמול אורי בן-נון, מנכ"ל מפעלי ים המלח. "הוא היה יזם נדיר", נפרד מאייזנברג נשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר.

אירווין אייזנברג, בנו היחיד של שאול איינברג, יירש ככל הנראה את האימפריה הכלכלית העצומה של אביו. « כתב גלובס « המיליארדר הישראלי שאול אייזנברג מת מהתקף לב בסין « אייזנברג היה בעל אחזקות בכמה מהחברות הגדולות במשק הישראלי, בהן צים, החברה לישראל, כי"ל ובתי הזיקוק.