דני גילרמן: בשבע שנים כיהנו בישראל 6 ראשי ממשלה ו-14 שרי אוצר - כך אי אפשר לנהל עסק

גילרמן המסיים את כהונתו כנשיא איגוד לשכות המסחר העריך, שהמלחמה בטרור הפלשתיני קרובה לסיום, כי הפלשתינים לא האמינו שישראל תעמוד בטרור זמן כה ממושך

שגריר ישראל המיועד לאו"ם, דני גילרמן, המסיים את כהונתו כנשיא איגוד לשכות המסחר, צופה בקרוב תפנית חיובית במשק הישראלי.

גילרמן אמר את הדברים ביום ג' בהרצאה במהלך ערב פרידה מחברי המועדון החברתי-כלכלי של לשכת התעשייה והמסחר בבאר שבע.

גילרמן אמר, שהמיתון בישראל לא התחיל לפני שנתיים, עם האינתיפאדה, אלא לפני 7 שנים. הוא ציין שבאותן 7 שנים כיהנו בישראל 6 ראשי ממשלה ו-14 שרי אוצר.

"כך אי אפשר לנהל עסק", אמר גילרמן והוסיף כי באותה התקופה התרחש משבר כלכלי עולמי, המשק הטכנולוגי קרס והייתה הפגיעה של ה-11 בספטמבר בארצות הברית.

"כל משק אחר כבר היה קורס, אבל המשק שלנו ממשיך לתפקד ולייצר. אף מפעל לא הפסיד אפילו הזמנה אחת מחו"ל. זו הוכחה לחוסן ולאיתנות של המשק הזה. איתנות זו היא תוצאה של השינויים המבניים, שחלו בשנים האחרונות במשק הישראלי שהפך אותו למשק גלובלי ומכאן האיתנות שלו", ציין.

גילרמן העריך, שהמלחמה בטרור הפלשתיני קרובה לסיום, כי הפלשתינים לא העלו בדעתם שישראל תעמוד בטרור זמן כה ממושך ולדעתו הטרור הפלשתיני קרוב לקריסה. "לכן", אמר, "אני מאמין, שאפשר לצאת מהמיתון הרבה יותר מהר, ממה שאנשים חושבים".

לדבריו, פיגועי ה-11 בספטמבר הביאו את המלחמה בטרור שניהלה ישראל בעצמה אל העולם כולו. "היום העולם מבין, סוף סוף, עם מה אנחנו מתמודדים. עדיין לא מבין מספיק אבל כבר מבין וגם זה מקרב את קיצו של הטרור האיסלאמי".

להערכתו, קרובה הכרעת הטרור ומייד אחרי זה תהיה תפנית חיובית מהירה במשק הישראלי. גילרמן הדגיש שעל הממשלה לסייע בתפנית זו של המשק. "תחילה יש לאשר את התקציב, שנועד לבלמית הדרדרות ולייצוב. בו זמנית על הממשלה לערוך מספר צעדים, שהחשובים בהם: הורדת נטל המס הבלתי נסבל והשקעה מאסיבית בתשתיות. אנחנו קרובים מאוד לנצח את הטרור ואז המשק האיתן שלנו יכול לבצע את התפנית".