סופר-פארם מתכננת הקמת 50 סניפים בפולין בהשקעה של 30 מיליון דולר

תשלים פריסה זו בתוך 4 שנים, וסך הכל מתכננת להקים בפולין 150 סניפים בטווח הארוך ולהגיע למכירות של כ-520 מיליון דולר

רשת סופר-פארם מתכננת הקמה של 50 סניפים בפולין בהשקעה כוללת של 30 מיליון דולר ב-4 השנים הקרובות. כך מסר ל"גלובס" ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר-פארם. בסך הכל מתכננת הרשת להקים בפולין 150 סניפים בטווח הארוך ולהגיע למכירות של כ-520 מיליון דולר. בנוסף מקדמת הרשת את המגעים להקמת רשת בשיתוף עם גורם מקומי בסין, שוק היעד הבא שהיא בודקת.

בתוך כחמש שנים תנסה סופר-פארם לחדור למדינה נוספת, כחלק מהאסטרטגיה שהציבה לעצמה להפוך לרשת גלובאלית, בשוק עולמי שבו לא פועל אף גורם בינלאומי, בעיקר כפועל יוצא של חסמים רגולטורים.

סופר-פארם סימנה את השוק בפולין זה מכבר כמנוע הצמיחה העתידי שלה, ובהמשך תכנס למזרח הרחוק ולדרום אמריקה. שווקים אלו, בניגוד לשוק האירופי, פטורים מעולו של החוק האוסר על בעלות של חברה, דהיינו רשת מאורגנת, על בתי מרקחת. העובדה ששחקניות גדולות כמו BOOTS הבריטית ניסו מזלן בהקמת רשתות דרגסטור ביפן ותאילנד, והתקפלו, משחקת לידיה של סופר-פארם בתכניותיה העתידיות בשוק העולמי. מבנה השווקים שנוצר כתוצאה מהמגבלות, לא הותיר אף שחקנית בינלאומית בזירה.

"רוב העולם נעול", אומר רייטבלט ל"גלובס", "בדקנו האפשרויות בתורכיה, ייון ושווקים אחרים, אולם בכל המקומות הללו אסורה בעלות של גוף אחד על יותר מבית מרקחת אחד. בפולין היה חריץ, מאחר ונושא הבעלות על בתי המרקחת היה פרוץ". בעיה רגולטורית נוספת שהיוותה חסם בנושא תמהיל המוצרים, נפתרה בדרך של קבלת שני רשיונות נפרדים לפעילות בפולין, שבמסגרתם מפעילה סופר-פארם חנות בתוך חנות בישות העסקית שהקימה.

בשלב זה פועלים בפולין 2 סניפים. לאחר שהצליחה לעבור את מחסומי הבירוקרטיה המקומית וקיבלה את האישורים הנחוצים לפתיחת הרשת, היא מתכוונת להקים בשנה הקרובה 6 סניפים.

כמנכ"ל הרשת בפולין משמש רוני דרורי, ששימש בעבר מנהל תפעול בסופר-פארם. לא מן הנמנע כי עם העמקת הפעילות בפולין, יהפוך ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופרפארם, לנשיא הקבוצה הגלובאלית, ותחתיו יפעל מנכ"ל סופר-פארם ישראל.