עכשיו כבר מותר לגלות: EMC רכשה את מלוא פעילות הפיתוח של דיליג'נט

דורון קמפל ומשה ינאי, מייסדי החברה סירבו עד כה להתייחס לפרסומים השונים; כעת, לקראת השקתה הרשמית של דיליג'נט, קמפל חושף כמה פרטים חדשים בנוגע לחברה

חרושת שמועות ארוכה הגיעה לסיומה לפני כשבועיים, כאשר חברת EMC האמריקנית אישרה את דבר מעורבותה בסטארט-אפ הישראלי דיליג'נט. עם זאת, דורון קמפל ומשה ינאי, מייסדי החברה ומי שכיהנו בעברם בתפקידים בכירים בענק איחסון המידע, סירבו עד כה להתייחס לפרסומים השונים. כעת, לקראת השקתה הרשמית של דיליג'נט, קמפל חושף כמה פרטים חדשים בנוגע לחברה. החשוב שבהם: בניגוד להערכות קודמות, החברה רכשה למעשה את פעילות הפיתוח של EMC בישראל במלואה - ולא חלק ממנה.

"EMC העבירה לידינו את מרכז המו"פ הישראלי תמורת מניות בדיליג'נט", מפרט קמפל. "זה כולל את אנשי הפיתוח, קניין רוחני של טכנולוגיות שונות וציוד מעבדה בשווי 4.6 מיליון דולר. בנוסף, היא השקיעה 5 מיליון דולר במזומן בדיליג'נט תמורת 24% ממניות החברה. אין לה מושב בדירקטוריון החברה, מה שמאפשר לנו עצמאות גדולה, אבל כמובן שכמשקיע, יש לה זכויות משקיף ואנחנו חולקים איתה מידע".

יתרת מניות דיליג'נט, אומר קמפל, מוחזקת בידי קבוצת Credo. לדבריו, מדובר בגוף השקעות שהקים ינאי, ושדרכו ביצע השקעה של 10 מיליון דולר בחברה.

העסקה בין שתי החברות מגדירה את מעמדה של EMC כמפיצה של מוצרי דיליג'נט. על פי ההסכם, החברה האמריקנית אומנם מפסיקה את פעילות הפיתוח של המוצרים, אבל תמשיך להעמיד לרשות החברה את ערוצי המכירות שלה. לדברי קמפל, "זה יתרון גדול בשוק של היום, כי ישנם לקוחות שמעדיפים לקנות מספקים גדולים ואנחנו מגיעים אליהם דרך EMC. אבל אין בהסכם שום דבר שמגביל אותנו מבחינת שותפויות ואנחנו יכולים לפנות לספקי תוכנה שונים".

באשר למוצרים עצמם, דיליג'נט ממצבת את עצמה בשלב ראשון כספקית של תוכנה, המאפשרת הצגה וירטואלית של מידע האגור במערכות איחסון מבוססות טייפים בסביבות מיינפריים. בעברית, מדובר בתוכנה שמאפשרת העברה של מידע מטייפים - אמצעי איחסון ארכאי למדי - לדיסקים, המבוססת על ה-Copy Cross של EMC.

מייק פריסי, סגן נשיא לשיווק ומכירות בדיליג'נט, מסביר כי מדובר בפתרון שמאפשר יכולות משופרות בנושאים כמו גיבוי ואיחזור מידע. אלה שהפכו פופולריים במיוחד לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, ולדבריו, הוכיחו כי ארגונים אינם ערוכים כראוי עם פתרונות התאוששות מאסון (DRP).

"אחד הדברים שהפיגועים לימדו אותנו הוא, שאם הטייפים שלך מרוחקים ממרכז הנתונים, המידע אולי יהיה בטוח אבל אתה עלול להיתקל בקשיים רציניים כשתנסה להחזיר אותם לשם", מסביר פריסי. "זמן הנגישות לדיסק מהיר יותר בהשוואה לטייפ וזה משמעותי מאוד ללקוחות, מה גם שטייפים הולכים והופכים ליקרים יותר מבחינת ה-Total cost of ownership.

"עיצבנו את המוצר שלנו כפתרון שמבוסס על תוכנה בלבד, שיתחבר לכל מתקן דיסקים - בין אם הוא של EMC, יבמ או HDS - שמחובר למיינפריים בכל סוג אפשרי של חיבור. זה מאפשר לנו להיות אדישים לגבי מי שנמצא בקצה השני, וברגע שהתוכנה שלנו מותקנת על מערכת הדיסקים, נוכל להשתמש בכל אחת מתוכנות ה-DRP של הספקים כדי להציע גיבוי באתרי מראה ויכולות אלגנטיות יותר של DRP".

בדיליג'נט מדגישים כי המוצר הזה, שאמור להתחרות בפתרונות של שחקנים גדולים כמו יבמ, CA ו-StorageTek, הוא הראשון מתוך סדרה של חמישה מוצרים - כולם, כמובן, בתחום האיחסון - שיושקו במהלך הרבעונים הקרובים.

קשת המוצרים העתידית של דיליג'נט תתמקד, קרוב לוודאי, בתחומים משיקים לנושא שלעיל. בעובדה הזו אפשר למצוא הסבר לשאלה מדוע בעצם החליטה EMC לבצע את מהלך בדיליג'נט. החברה, שממוקדת כיום בתחומים טכנולוגיים אחרים, מנסה נואשות לחזור ולהציג רווחיות בסביבה רוויית-המתחרים של שוק הסטורג'. לפיכך, היא אינה יכולה להרשות לעצמה הפסדים מיידיים ממוצרים שאינם נמצאים בליבת העסקים הנוכחית שלה, ושדורשים פיתוח נוסף - ברמה הטכנולוגית או השיווקית. סטארט-אפ כמו דיליג'נט, לעומת זאת, יכול בהחלט לעשות זאת, ללא הלחצים המופעלים על חברה ציבורית כ-EMC.

אגב, השיחות בין דיליג'נט ל-EMC בנוגע לעסקה, שלמעשה היוותה את הבסיס להקמת החברה, החלו בינואר השנה, ביוזמתם של ינאי וקמפל. זמן קצר לפני כן אולץ קמפל לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת הסטארט-אפ הישראלי סאנגייט, הפועל אף הוא בתחום האיחסון, שלטובתו עזב משרת סגן נשיא ב-EMC. זאת, בגין תביעה של האחרונה על הפרת סעיף האי-תחרות בחוזה ההעסקה שלו. עם זאת, אומר קמפל, לא נותרו כאן משקעים.

"בנובמבר 2001", הוא מספר, "EMC הצליחה לקבל צו מניעה עד שהנושא של האם הפרתי את סעיף האי-תחרות בחוזה שלי איתם ייפתר בבית המשפט. ובגלל שלסאנגייט לא היה זמן או משאבים לתת לזה להתנהל בבית המשפט, התפטרתי, ואחרי זה התחלתי לייצג את ינאי ואותי מול EMC כדי להשלים את העסקה הזו.

"יש לי יחסים מצוינים עם מנהלי EMC, אין לנו טענות הדדיות ועובדה שהסיפור של דיליג'נט יצא לפועל. אנשים מגזימים לפעמים. בסך הכל עבדנו איתם בצורה מאוד יצירתית בחודשים האחרונים כדי להשלים את העסקה. מדובר, בסופו של דבר, בביזנס".