מפעלי נייר תמכור %51 מאמניר לקונצרן ויוונדי הצרפתי תמורת 7.8 מיליון ד'

ויוונדי הקצתה ב-1999 20 מיליון שקל לחדירת החברה החדשה

משא ומתן על מכירת השליטה (%51) מחברת איכות הסביבה של קונצרן מפעלי נייר חדרה, אמניר, לחברת סארפ מקונצרן ויוונדי הצרפתי, עומד להגיע לסיכום חיובי. סארפ תשלם עבור השליטה 7.8 מיליון דולר, למרות שערכה המלא של אמניר הוערך ב-12.5 מיליון דולר.

החברה המשותפת, שתמשיך להיות מנוהלת על ידי דב ויזל, תעסוק במיחזור פסולת מוצקה ופסולת פלסטיק. תחום מיחזור הנייר יישאר כנראה במפעלי נייר. ויוונדי מוכר יותר בשמו הקודם, שהוחלף במאי האחרון, ג'נרל דז'ו (Companies Generale de Chauffe - CGC) ושני הגופים הם המתחרים הגדולים ביותר בצרפת בכל תחומי התשתיות וגם בתקשורת.

שיתוף הפעולה בין ויוונדי (CGC) לבין מפעלי נייר החל בשנת 1992, עת הוקמה שותפות בין סארפ לבין אמניר בשם אקולטק, על מנת להקים משרפת אשפה באזור חדרה. השותפות הזו מתמודדת גם במיכרז הקמת משרפת האשפה שפרסם איגוד ערים לביוב דרום יהודה.

סארפ הוקמה על ידי אורי שטרקמן והיא פועלת בישראל בשם ויוונדי בכל תחומי איכות הסביבה. לדברי שטרקמן, החליטה ויוונדי החלטה אסטרטגית, להשקיע כסף בתחום התשתיות במדינת ישראל ומייעדת 20 מיליון דולר ב-1999 להשקעה בחדירת החברה החדשה. סארפ גם שותפה, כסארפ אינדסטרי, במשרפת החומרים הרעילים ברמת חובב בדרום ומנהלת מו"מ לרכישת חלקה של ליאונז' דז'ו בפרוייקט מטמנת האשפה חגלה-טליה בצפון.

חלק אחר של קונצרן ויוונדי, שאינו קשור לסארפ, הוא שותף בחברת דרך ארץ שזכתה במיכרז להקמה והפעלה של כביש האגרה מספר 6 בקטע שבין גדרה לחדרה. חברת התשתית של הקונצרן, קומפני ברנרד SG, היא הגוף הדומיננטי בחברת ההקמה של הכביש, ואילו חברה בת לניהול אוטוסטרדות בשם קופי רוט, תנהל את הפעלת הכביש לאחר שיוקם.