סיכום עקרוני בין רשות הטבע והגנים הלאומיים לבין מע"ץ על סלילת קטע הכביש
משורש ועד לשער הגיא בכביש מספר 1. מסיכום הפגישה בין מנכ"ל מע"ץ, עמי לקס,
ומנכ"ל הרשות, אלי אמיתי, עולה, כי הרשות מביעה עמדה עקרונית לשיתוף פעולה
בקטע כביש זה בפרט ובפרויקטים אחרים של מע"ץ בכלל.
בין השניים הוסכם, כי יש חשיבות גבוהה להרחבת הכביש, אך יש לפעול למזעור הנזקים
הסביבתיים. בין היתר סוכם, כי יוקם צוות עבודה משותף שיכלול מתכנן מטען הרשות
וכי הרשות תיתן למע"ץ את ההיתר לביצוע ההרחבה. ל"גלובס" נודע, כי הרשות תעניק
בתמורה סיוע כלכלי לסלילת כבישים לשמורות ולאתרים של הרשות.
ההסדר התקבל בזעם רב בקרב הארגונים הסביבתיים והמשרד לאיכות הסביבה, בין היתר
בשל העובדה, כי הנושא נמצא תלוי ועומד בערעור בביהמ"ש העליון, שהוגש על-ידי
אט"ד והחברה להגנת הטבע.
לטענתן, למע"ץ אין סמכות לבצע את ההרחבה ללא תוכנית מפורטת, ודווקא הרשות היא
זאת שמפקירה את אחד מהאיזורים הרגישים ביותר בהרי יהודה.
מתכנן המחוז מטעם המשרד לאיכות הסביבה, שוני גולדברגר ל"גלובס": "ההסכמה של
הרשות להגיע לשיתוף פעולה עקרוני מבטלת את המטרות לשמה הוקמה - לשמור על הגנים
הלאומיים ושמורות הטבע. מה שהכי תמוה הוא, שה'דיל' בין הרשות למע"ץ מופיע שחור
על גבי לבן בסיכום הפגישה".
משנה למנכ"ל מע"ץ, יוסי קופ, אמר: "הרשות מבינה את הצורך בהרחבת הכביש, אך
עדין לא נתנה הסכמה סופית. היא אכן מציגה עמדה חיובית, ומע"ץ מברכת על כך".
דובר הרשות, אמנון נחמיאס: "רשות הטבע שכרה יועץ חיצוני, הבוחן צעדים לצמצום
הנזק הנופי. צפויה פגישה בין הרשות למע"ץ, בה תוצגנה החלופות. הרשות אמונה
על שמירת הטבע והנוף, ואיננה מקבלת תמורה להסכמה לתוכניות כלשהן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.