מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, חזר בו מכוונתו לסגור את שדה התעופה באילת
למטוסי סילון עד לסיום ביצוע תיקון הליקויים שנמצאו בו. חברות התעופה הביעו
שביעות רצון מההחלטה.
רק בשבוע שעבר הודיע ראש המינהל, עמוס עמיר, כי לא יאפשר את המשך פעילות מטוסי
הסילון של ארקיע וישראייר בשדה לפני סיום התיקונים, מכיוון שהטיסות אינן בטוחות.
היום (א'), הודיע משרד התחבורה, כי החליט לאפשר את המשך טיסות הסילון עד 20
בדצמבר השנה, זאת, לדבריו, "בעקבות התקדמות העבודות לתיקון הליקויים". המשרד
נימק את השינוי בכך, "שהתברר שניתן יהיה להשלים את תיקון כל הליקויים בשדה
מוקדם מהצפוי".
במקור קבע עמיר, כי השדה ייסגר לנחיתות והמראות מטוסי בואינג-737 ובואינג-757
החל ב-9 בדצמבר, מכיוון שיש להסיט מערבה קטע מכביש הערבה הסמוך לשדה ולתקן
תעלת ניקוז הסמוכה למסלול. הוא קבע שהמשך הטיסות לפני תיקון הליקויים "עלול
לסכן את בטיחותם של מטוסים כבדים בשדה".
שינוי העמדה הגיע בעקבות ביקור שערך בשדה מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן,
ביחד עם נציגי רשות שדות התעופה, עיריית אילת ומע"צ, במטרה לעקוב אחר התקדמות
העבודות. התברר, כי קצב ביצוע השינויים הוא מהיר ושניתן לסיימם עד 20 בחודש.
כתוצאה מכך, הפשיר המינהל את עמדתו והסכים לאפשר את המשך הטיסות של מטוסי הסילון
עד למועד זה. לאחר החלטת המינהל לסגור את שדה התעופה באילת למטוסי סילון ב-9
בדצמבר, התעוררו מחאות מחברות התעופה, מעיריית אילת ומגורמי התיירות ביעד התיירותי
המרכזי בישראל.
בשבוע שעבר דחה עמיר דחה את טענותיו של ראש עיריית אילת, גבי קדוש, ומסר: "לא
יהיה שמח ממני, אם עיריית אילת והגורמים הנוגעים בדבר יתגייסו במלוא הכוח ויקצרו
את משך תיקוני המסלול". עם זאת, יישארו בעינן שאר ההגבלות בפעילות בשדה באילת,
שעליהן החליטה ועדה המשותפת למינהל, לרשות שדות התעופה, לארקיע ולישראייר.
ייאסרו המראות ונחיתות מצפון לדרום (על מסלול 21) וכן תיאסר הנחיתה במסלול
03 (מדרום לצפון) בתנאי גשם או רוחות צד חזקות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.