ביהמ"ש הורה לחוטר-ישי לחשוף את זהות בעלי המניות במגדל הזוהר

ההוראה ניתנה במסגרת בירור תביעת לשון הרע שהגיש חוטר-ישי נגד "ידיעות אחרונות"

ראש לשכת עוה"ד לשעבר, עו"ד דרור חוטר-ישי, נדרש לחשוף בתוך 30 יום את שמות בעלי מניות בחברת מגדלי הזוהר, המסתתרים מאחורי נאמנויות. כך קבע היום (ה') רשם בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עדי אזר.

חברת מגדלי הזוהר קשורה לדוד אפל ולחוטר-ישי: אפל משמש כיועץ של החברה, וחוטר-ישי מחזיק בנאמנות מניות של אחרים בחברה. חוטרישי נמנע כל העת מלחשוף את זהות הגורמים שעבורם הוא מחזיק את המניות בנאמנות, ורק טען שמדובר במשקיעים מצרפת.

החלטתו של אזר ניתנה במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש חוטר-ישי נגד "ידיעות ידיעות", אשר טען, כי חוטר-ישי ביקש לתפוס עמדה בחברה להגנת הטבע, במסגרת הבחירות בחברה, לצורך השתלטות על קרקעות להפשרה. כן נטען, כי חברת מגדלי הזוהר רכשה קרקעות בהיקפים גדולים. חוטר-ישי טען, כי לא התמודד כלל על תפקיד בחברה להגנת הטבע, ולכן לא ייתכן כל קשר בין הבחירות לבין רכישת הקרקעות.

במהלך בירור המחלוקת, שלח בא כוח "ידיעות", עו"ד מיבי מוזר, שאלון לחוטר-ישי, ובו התבקש להשיב מיהם בעלי המניות בחברת מגדלי הזוהר. הכוונה לבעלי מניות ישירים ולאלה העומדים מאחורי בעלי המניות ומסתתרים מאחורי נאמנויות שונות.

לדברי אזר, אם מדובר בקבלנים, אנשי כספים, יזמי נדל"ן או קרובים לכך, יש בכך תועלת לבירור המשפט. חוטר-ישי טען בעניין זה, כי חשיבות חשיפת השמות היא רק כאשר יש קשר בין הבחירות ובין קניית הקרקעות, ומאחר שכלל לא התמודד בבחירות, ממילא אין קשר.

אזר ציין, כי חוטר-ישי עצמו אמר בתביעתו, כי המתמודדים בבחירות לחברה להגנת הטבע היו מוכרים לו. לדברי אזר, ייתכן שבסופו של דבר ייקבע שחוטר-ישי צודק, וכי הקשר בינו לבין אנשים אלה הוא קשר חברי בלבד, של היכרות במסגרת פעילות ציבורית רצויה.

לעומת זאת, "קיימת גם אפשרות נוספת שהקשר אינו כה תמים. שההיכרות אינה רק במסגרת סיור בארץ ישראל ובמסגרת חוג להכרת הארץ, ויש אפשרות שהעיתון הוא הצודק, ובמקום טיולים תמימים ומאחוריהם, מסתתרת יוזמת נדל"ן חריפה, חזקה, בעלת היקף גדול, הבאה להעשיר אנשים שהם אנשי עסקים מפוכחים, היודעים כיצד לנווט עצמם לעשיית רווחים אדירים מהפשרת קרקעות".