המשטרה בוחנת פתיחת חקירה נגד יוסי גינוסר ועזרד לב

זאת בעקבות תחקיר "מעריב", לפיו פתחו השניים חשבון בבנק שוויצרי לטובת יאסר ערפאת ומוחמד ראשיד, תמורת עמלות שמנות

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, יכריע בימים הקרובים האם יש מקום לחקור את מעורבותם לכאורה של אנשי העסקים יוסי גינוסר ועזרד לב בניהול כספי הרשות הפלשתינית. זאת בעקבות פרסום החשדות נגד השניים השבוע בעיתון 'מעריב', שלפיהן ניהל גינוסר בבנק שוויצרי חשבונות של יושב ראש הרשות יאסר ערפאת, וכן חשבון של יועצו ואיש הכספים של הרשות מוחמד ראשיד.

דוברת המשטרה מסרה, כי בשיחת טלפון שקיימו היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, סיכמו השנים כי התחקיר שערך מעריב יבדק על ידי אגף החקירות, "כדי לראות אם יש מקום לפתוח בחקירה", לשון ההודעה.

במטה הארצי מעריכים שלא יהיה מנוס מלפתוח בחקירה נגד שני אנשי העסקים כבר בתחילת השבוע הבא, לאור החשדות החמורים לכאורה שהועלו נגדם. במקרה כזה תוטל החקירה ככל הנראה על היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל), שותפתם הבכירה של השב"כ והמוסד בשנתיים האחרונות לחקירות בינלאומיות סבוכות. היאחב"ל תצטרף לפיכך למוסד, שכבר החל לבדוק את הפרשה בהנחיית ראש הממשלה אריאל שרון.

על-פי הפרסום במעריב, פתחו ערפאת וראשיד חשבון בנק השוויצי "לומבראד אודייה" והפקידו אליו מאות מיליוני דולרים שהוגדרו כ'כספי העם הפלשתיני'. על פי החשד, גינוסר העביר במהלך השנה הראשונה לאינתיפדה כ-300 מיליון דולר מהחשבון ליעדים בלתי ידועים ולחברות קש, בתמורה לעמלות שמנות.

גינוסר טען בתגובה שכל פעולותיו העסקיות נעשו כחוק ודווחו לרשויות הרלוונטיות.