יוסי מימן הולך על כל הקופה: יגדיל אחזקתו בערוץ 10, מרמה של 40% ל-51%

הערכות בדירקטוריון ערוץ 10: המגעים עם גוסינסקי - ראשוניים בלבד, אין מגעים עם לאודר

יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10 מתכוון להגדיל את אחזקתו בחברת ישראל 10 בעלת השליטה בערוץ ל-51%. מימן מחזיק כיום 40% ממניות הקבוצה, והוא יכול לפי החוק להגיע לתקרה של 51%. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי מימן יגדיל את האחזקה בדרך של דילול מניות יתר השותפים ותמורת הזרמה של מעל ל-100 מיליון שקל בקבוצה. ההזרמה נעשתה כבר ברובה והיא כוללת את ההשקעות בחוזים החדשים שחתם מימן בין השאר עם מיקי חיימוביץ וארז טל. דילול השותפים בקבוצה ייעשה לפי נוסחת הדילול שנקבעה עם המיזוג שנעשה בין קבוצת ישראל 10 לקבוצת שידורי עדן.

היום (ה') נערכה ישיבה חגיגית של דירקטוריון ישראל עשר, ישיבה ראשונה לאחר שהדירקטוריון לא התכנס מאז חודש אוגוסט. בישיבה השתתפו מעל 30 דירקטורים שמייצגים את כל השותפים בקבוצה. בישיבה הציג מימן את התוכנית האסטרטגית של הערוץ בכל הנוגע ללוח השידורים החדש, אשר במרכזו חברת חדשות חדשה. מהדורה זו תיפתח מדי ערב בשעה 20:00, ותתחרה ישירות מול מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2. עוד הוצג בפני הדירקטוריון תקציב הערוץ לשנת 2003.

מימן התייחס בישיבה גם להכנסתם של משקיעים נוספים לערוץ, אולם לא נקב בשמותיהם. ב"ידיעות אחרונות" פורסם היום כי מימן מנהל משא ומתן עם רון לאודר, ועם ולדימיר גוסינסקי. ל"גלובס" נודע כי בשני המקרים מדובר במגעים ראשוניים בלבד, אשר מתייחסים לכניסתו של רק אחד משני המשקיעים לערוץ.

בדירקטוריון ערוץ 10 מעריכים כי אף אחד משני אנשי העסקים לא יבקש להיכנס לערוץ באחזקה קטנה, ובהתחשב בעובדה שיוסי מימן מבקש להישאר כבעל השליטה הרי מדובר בכניסה של משקיע אסטרטגי נוסף. עוד העריכו כי לאחר שייכנס המשקיע הנוסף יירד מימן באחזקתו לפחות מ-51%.

מקורבים לגוסינסקי אמרו היום כי מדובר היה בגישושים בלבד ובמה שהם הגדירו "פגישות סלון". לגוסינסקי תהיה בעייה רגולטורית להיכנס לערוץ 10, למרות שהנושא נראה להם בהחלט מעניין. גוסינסקי מושקע בערוץ 2 באמצעות אחזקתו ב"מעריב", שמחזיק בזכיינית ערוץ 2 טלעד. עוד ציינו מקורבי גוסינסקי, כי בשום מקרה לא מדובר במשא ומתן משותף עם רון לאודר.

מהרשות השנייה נמסר כי מימן טרם העביר בקשה לאישור את הגדלת אחזקתו בערוץ.

ישראל 10 נמצאת בבעלות יוסי מימן 40%, אלפרד אקירוב 10.4%, הפניקס 7%, אהוד בן שך 5.6%, אוסיף 5.5%, זלמן שובל 5.2% ושורה של חברות ואנשים נוספים שמחזיקים אחזקות קטנות מכך. כל השותפים השקיעו עד היום בערוץ כ-300 מיליון שקל, כאשר מלבד מימן אף אחד מהשותפים לא הזרים בחודשים האחרונים כסף לערוץ. ישראל 10 רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הפסד של 123 מיליון שקל.